تهدید سایت‌های متقلب توسط گوگل/ موسیقی و ویدئوی غیرمجاز حذف می‌شود

تهدید سایت‌های متقلب توسط گوگل/ موسیقی و ویدئوی غیرمجاز حذف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: گوگل در مقابله با محتوای غیر مجاز و ناقض مالکیت معنوی ویدئویی و موسیقیایی جدی‌تر شد و از هفته آینده سایت‌های ناقض کپی رایت در سرچ نمایش داده نمی‌شوند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، گوگل درصدد اعمال تغییراتی روی موتور جست‌وجوی خود با هدف بهبود بخشیدن نتایج جست‌وجوی مربوط به جستارهای موسیقیایی و ویدئویی است.

این شرکت در نظر دارد تا با اعمال تغییرات جدید، میزان پیشنهاد سایت‌های بدنام (سایت‌هایی که قانون کپی رایت را رعایت نمی‌کنند) مرتبط با این دو حوزه را در زمان سرچ کاربران کمتر نمایش دهد.

گوگل در حقیقت سال 2012 با اعتراض بدنه صنعت فیلم و موسیقی مبنی بر بی‌تمایلی نسبت به قانون کپی رایت (حق مالکیت معنوی)، به این حوزه ورود کرد.

کاترین اویاما مشاور ارشد بخش کپی رایت گوگل در بلاگ رسمی‌اش گفته که از اوت 2012 به سراغ سایت‌هایی رفتیم که بیشترین اخطارها را در زمینه نقض کپی رایت دریافت کردند و از این حیث نمایش آنها را در جست‌وجو محدود کردیم.

وی گفته است که اکنون به سراغ سایت‌هایی بدنام می‌رویم که این کار قطعا از رنک آنها خواهد کاست و تغییر و تحولات بسیاری در نتایج جست‌وجو به ارمغان می‌آورد.

این کار به گفته او از هفته آینده شروع می‌شود.

اویاما در باره اینکه چه سایت‌هایی با اجرای چنین طرحی تنزل مقام می‌دهند یا اینکه تعداد سایت‌های در ارتباط با این طرح چه تعداد است، حرفی نزده است.

همچنان مشخص نیست که الگوریتم گوگل با چه شاخص جدیدی در خواهد افتاد که کلمات کلیدی وارد شده را دقیقا به سایت‌های مجاز مرتبط کند.

توصیه‌ها و مشاوره‌های اوباما منجر به این شد که نسخه جدیدی از "نحوه مقابله گوگل با گزارش‌های نقض کپی رایت" (How Google Fights Piracy report) در سپتامبر 2013 توسعه یابد.

در واقع این کار برای بستن دهان کسانی صورت گرفت که گوگل را در این زمینه فعال نمی‌دانستند.

وی همچنین گفته که گوگل فرمت جدیدی از تبلیغات را تست کرده که امکان نمایش لینک‌هایی روی محتوای موسیقی و ویدئویی مجاز را مهیا می‌سازد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک