سکوت مقابل سقوط قیمت نفت عزت ملی را زیر سؤال می‌برد

سکوت مقابل سقوط قیمت نفت عزت ملی را زیر سؤال می‌برد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی با اعلام اینکه سکوت دولت و وزارت نفت در مقابل توطئه کاهش قیمت نفت با سیاست‌های عزتمندانه و استکبارستیز جمهوری اسلامی ایران در تقابل است گفت: تأثیر منفی این شرایط بر اقتصاد کشور نتیجه بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که سال گذشته در زمان تصویب بودجه سال 1393، قیمت هر بشکه نفت خام 106 دلار بود که بر همین اساس قیمت نفت در بودجه 100 دلار تعیین شد اظهار کرد: البته در همان زمان هشدار داد شده که امکان کاهش قمیت نفت به زیر 100 دلار وجود دارد.

وی با اظهار این که قیمت نفت خام حدود 20 درصد کاهش یافته است گفت: قطعاً با توجه به این که 40 درصد از بودجه جاری دولت توسط درآمدهای نفتی محقق می‌شود، این کاهش قیمت تأثیر منفی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این که آمریکا و همدستان آن دائما در فکر ضربه زدن به ایران هستند و در این میان از هیچ توطئه‌ای علیه کشور دریغ نکرده‌اند گفت: بنابراین ما هم باید در شرایط موجود در مقابل حیله‌های جدید دشمن آرایشی جدید و مبتنی بر راهبردهای اقتصاد مقاومتی اتخاذ کنیم.

وی با بیان این که فلسفه وجودی ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، چابک‌سازی و استحکام اقتصاد ایران در مقابل نوسانات اقتصادی در جهان است گفت: متأسفانه‌ دولت برنامه‌ریزی هدفمند و مشخصی در این زمینه ندارد؛ صرفه‌جویی و ارتقاء بهره‌وری انرژی دو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است که می‌توان آن را با هزینه‌ای پائین و با بیشترین تأثیر بر اقتصاد اجرایی کرد اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی فاقد برنامه‌ای برای عملیاتی شدن این ارکان هستند.

نماینده مردم همدان با اظهار این که امکان کاهش قیمت نفت به کمتر از 80 دلار وجود دارد تأکید کرد: باید دولت تمام تلاش خود را به کار گیرد تا در بخش‌های سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی با توطئه دشمن علیه کشور مقابله کند.

کاخانه‌ای با بیان این که کاهش قیمت نفت توطئه‌ایست با مدیریت آمریکا و همدستی عربستان تصریح کرد: انتظار داریم، دولت و وزارت نفت در مقابل خنثی کردن این توطئه جدید دشمن سنگربندی نوین، مبتنی بر راهبردهای اقتصاد مقاومتی و همراه با قدرت و اقتدار اتخاذ کنند.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس کاهش قیمت نفت از نظر اقتصادی یک هشدار است که هر چه سریعتر، سیاستهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه