برگزیدگان هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان معرفی شدند

برگزیدگان هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان معرفی شدند

خبرگزاری تسنیم: مرحله استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان با معرفی برترین‌ها و نفرات برگزیده قصه‌گویی در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نویسنده و محقق حوزه داستان و ادبیات کرمان بعداز ظهر امروز در حاشیه آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد، اظهار کرد: قصه‌گویی برای کودکان باید به گونه‌ای باشد که ایجاد ابهام نکند و کودکان در قالب قصه پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

یدالله آقاعباسی با بیان اینکه در تاریخ کهن شاعران و نویسندگان قصه را محل معرکه دانسته‌اند، گفت: قصه‌گوها باید به تمام بخش‌های قصه‌گویی وارد بوده و به اهمیت آن بر زندگی کودکان واقف باشند.

 وی افزود: قصه‌ها معمولا انسان‌ساز بوده و زندگی ما ایرانی‌ها از قصه جدانیست، زیرا در واقع همه چیز با قصه شدنی است.

نویسنده و محقق حوزه داستان وادبیات کرمان با بیان اینکه قصه‌گوها باید به رفع ابهام از ذهن کودکان کمک کنند، خاطرنشان کرد: برای کودکان قصه بگویید و زندگی آنان را با قصه‌گویی شاد کنید.

در اختتامیه این جشنواره که مدیران حوزه کودک و نوجوان و قصه‌گوهایی از سراسر استان کرمان حضور داشتند، برگزیدگان قصه گویی در بخش های مختلف معرفی شدند.

در این آیین و بنا به رای هیئت داوران مرحله استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، معصومه جهانبانی مربی فرهنگی کانون عنبرآباد با قصه "هدیه خوبان"، مریم فرومند مربی مسئول کانون شماره یک کرمان با قصه "یک دوست" و زهره ده‌یادگاری مربی مسئول کانون شماره پنج کرمان با قصه "کاغذ سفید" به عنوان نفرات برگزیده مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در کرمان معرفی شدند.

در بخش شرکت کنندگان آزاد جشنواره قصه‌گویی در کرمان نیز فریبا اسمعیلیان افشار از کرمان با قصه "زال و سیمرغ "و فاطمه علی توکلی از عنبرآباد با قصه "مرد جوان و خیاط حیله‌گر"  به عنوان قصه‌گوهای برگزیده معرفی شدند.

مهین دستوری مربی مسئول کانون پاریز به سبب ترویج قصه‌گویی در بین کودکان و نوجوانان به عنوان قصه‌گوی کتابخانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان انتخاب شد.

در این آیین همچنین فاطمه ناروئی‌نژاد مربی فرهنگی کانون کهنوج با قصه "طوطی و بازرگان" ، مهدیه عباس‌زاده مربی مسئول کانون شهربابک با قصه "فرشته‌ای از آسمون"، مریم شیونی مربی مسئول کانون گلباف با قصه "ننه کلاغه و روباهه"، وجیهه بهارستان مربی فرهنگی کانون شماره پنج کرمان با قصه "گردآفرید" و مهری خسرویان مربی فرهنگی کانون بخش چترود با قصه "رستم و اکوان دیو" به عنوان دیگر برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon