دولت بر مقاوم‌سازی منازل مسکونی مناطق زلزله‌خیز کرمان تاکید دارد

دولت بر مقاوم‌سازی منازل مسکونی مناطق زلزله‌خیز کرمان تاکید دارد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کرمان با بیان اینکه دولت بر مقاوم‌سازی منازل مسکونی مناطق زلزله‌خیز استان تاکید دارد، گفت: استان کرمان هزینه‌های سنگینی در زمینه حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی توحیدی در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران در شهر کرمان، اظهار کرد: بعد از زلزله‌های مخرب بم و زرند، کلاس‌های زیادی به منظور آماده سازی شهروندان برای مقابله با حوادث غیرطبیعی از جمله زلزله در سراسر استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر ساله مانور زلزله در شهر کرمان برگزار می‌شود، افزود: مانور میدانی برای بازپس دادن آموخته‌هایمان برای مقابله با زلزله است و اینکه متوجه شویم چه میزان آمادگی برای مقابله با این حادثه داریم.

رئیس ستاد حوادث شهرستان کرمان تنها راه مدیریت بحران در زمان حادثه را تقسیم کار، تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: استان کرمان هزینه‌های سنگینی در زمینه حوادث طبیعی از  جمله سیل و زلزله پرداخت کرده که زلزله مهیب سال 82 شهرستان بم یک نمونه دلخراش از آن است.

توحیدی گفت: مانورها این امکان را به ما می‌دهند تا به بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود پرداخته و متوجه شویم چه میزان توان مقابله با حوادث احتمالی را داریم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به زلزله خیز بودن کرمان، شهروندان باید در ساخت و سازها دقت بیشتری کرده و کار را به افراد متخصص واگذار و ساختمان‌های مقاومی بسازند، خاطرنشان کرد: از هر خانواده حداقل یک نفر باید در کلاس‌های مدیریت بحران و کمک‌های اولیه شرکت کند، زیرا در زمان حادثه بهترین و موثرترین امدادگرها نزدیک‌ترین افراد به آنها هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با بیان اینکه این مانور به منظور همدلی و هماهنگی بین اعضای ستاد حوادث و نیز برنامه‌ریزی مناسب جهت کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیر مترقبه اجرا شد، اظهار کرد: در این مانور با فرض رخداد زلزله‌ای به بزرگی  6 و 4 دهم در مقیاس ریشتر که 10کشته و 80 زخمی برجای گذاشته است، توانمندی ستاد حوادث کرمان محک زده شد.

کاووس محمودی با اشاره به اینکه کشورهایی مثل ژاپن که پیش از این خسارات زیادی در زلزله‌ها متحمل می‌شدند، در حال حاضر در زلزله‌های با قدرت زیاد نیز تلفات چندانی ندارند، بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان رتبه نخست زلزله در کشور را دارد، تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید در زمان برگزاری مانور توانمندی‌های خود را به نمایش گذارده و در زمان وقوع حوادث احتمالی نیز همکاری و از تمامی توان و امکانات خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در امداد و نجات باید از نیروهای توانمند و با تجربه و از تجهیزات و دانش روز استفاده کنیم تا به بهترین شکل بحران را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon