دولت ۹۰هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است

دولت 90هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان گفت: دولت ۹۰هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است، درخواست پرداخت به سازمان تأمین اجتماعی را داریم که این سازمان بتواند به بازنشستگان و بیمه شدگان خدمات ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، علیرضا امیری بعدازظهر امروز در جلسه تکریم خانواده و بازنشستگان اظهار کرد: ادغام سازمان تأمین اجتماعی با دیگر نهادها مورد رضایت و خواسته ما نیست.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی و غیردولتی است که سرمایه این صندوق حاصل دسترنج بیمه شدگان حال، گذشته و آینده است و یک نهاد بین النسلی بوده و در زمره حق الناس به شمار می‌آید.

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تصریح کرد: هر از گاهی مشاهده شده در مجلس شورای اسلامی طرح و برنامه‌ای برای ادغام بخشی از این سازمان به وزارتخانه و نهادهای دیگر مطرح شده و اخیراً نیز بحث ادغام درمان ملکی این سازمان به بیمه سلامت بوده است که با توجه به اینکه این سازمان حاصل دسترنج کارگران و بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران بوده ادغام آن مورد رضایت نیست.

امیری با اشاره به ناراضی بودن از طرح ادغام گفت: مکاتبه و پیگیری برای جلوگیری از این ادغام انجام شده و چنانچه مجلس شورای اسلامی بخواهد به‌جای ما تصمیم بگیرد ما بازنشستگان کل کشور از حقوق صنفی سازمان دفاع می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به مصوبه سال 1387 مجلس شورای اسلامی تبصره ماده 39 بودجه کل کشور 25 میلیارد ریال اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران تأمین اجتماعی اختصاص یافته که با گذشت 6 سال از مصوبه متأسفانه علی‌رغم وعده‌های دولت نهم و دهم تاکنون این امر محقق نشده، از دولت یازدهم درخواست داریم نسبت به تخصیص و پرداخت این اعتبار به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کند تا این سازمان بتوانند مشکل بازنشستگان را برطرف کند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان گفت: دولت 90هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است، درخواست پرداخت به سازمان تأمین اجتماعی را داریم که این سازمان بتواند به بازنشستگان و بیمه شدگان خدمات ارائه کند.

وی گفت: چرا دولت برای بازنشستگان کشوری و لشکری و کارکنان تأمین اجتماعی نسبت به همسان سازی حقوق آنها اقدام کرده اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی که عمری در خدمت نظام، 8 سال جنگ تحمیلی و سنگرهای کار و تولید و تلاش بوده تاکنون اقدامی در حال مشکلات این قشر انجام نداده است.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon