بیشتر مردم عربستان با حکم اعدام شیخ النمر مخالفت کردند

بیشتر مردم عربستان با حکم اعدام شیخ النمر مخالفت کردند

خبرگزاری تسنیم: شبکه آمریکایی الحره با انجام یک نظرسنجی که کماکان ادامه دارد، اعلام کرد، ۵۲ درصد از مردم عربستان سعودی با حکم اعدام صادره در حق نمر النمر رهبر شیعیان عربستان مخالفت کرده‌اند .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الحره آمریکا با انجام یک نظرسنجی عمومی از بینندگان خود درباره حکم اعدام صادره از سوی یک دادگاه سعودی علیه شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان نظر خواهی کرده که در این نظرسنجی بیش از 52 درصد مردم عربستان سعودی با حکم صادره مخالفت کرده‌اند.

نظرسنجی این شبکه خبری آمریکایی درباره این حکم هنوز هم ادامه دارد و نظر دهندگان علاوه بر ایراد نظرهای خود تفسیر و تحلیل خود را درباره حکم این دادگاه سعودی ثبت کرده‌اند.

محمد النمر برادر شیخ نمر النمر فعال آزادیخواه سعودی در این باره بر روی صفحه ارتباطات اجتماعی تویتر خود چنین نوشته است : " زمانی که شیخ نمر النمر از سوی به اصطلاح قاضی دادگاه سعودی رای اعدام را شنید لبخند زد و اتهام نسبت داده شده از سوی این دادگاه سعودی را رد کرد " .

از سوی دیگر یسری المعلم همسر برادر شیخ نمرالنمر هم در این باره نوشته است:"حل مشکلات سیاسی کشور تنها از طریق گفت‌وگو میسر است و باید نظام عربستان سعودی به خواست ملت خود توجه کند".

خانواده شیخ نمر النمر با صدور بیانیه ای در این رابطه اعلام کرده است :" حکم دادگاه سعودی در این رابطه خشم ملت عربستان را از نظام حاکم دو چندان کرده است و این اعتراض ها به شکل اجتماعی و سیاسی بروز کرده است و دامنه آن در داخل و خارج عربستان به وضوح قابل مشاهده است " .

یکی از نظر دهندگان و شرکت کنندگان در این نظرسنجی چنین نوشته است : " باید به شهادت شیخ حسن شحاته روحانی شیعی در مصر یادآوری مختصری داشته باشیم و به حاکمان عربستان سعودی بگوییم خون شیخ نمر النمر هم می تواند عاقب بسیاری ناگواری برای حاکمان آل سعود به همراه داشته باشد، همان گونه که خون شیخ حسن شحاته نیز پیامدهای بسیاری برای نظام مصر به دنبال داشته است."

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان