مداحان گلستانی ساماندهی می‌شوند

مداحان گلستانی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مسئول کانون مداحان گلستان و نائب رئیس کانون مداحان کشور با اشاره به طرح ساماندهی مداحان گفت: سامانه دریافت اطلاعات مداحان برای دریافت کد مداحی تا چند روز آینده آماده می‌شود و مداحان گلستانی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد حسین کبیر عصر امروز در گردهمایی مداحان استان گلستان با موضوع فرصت‌ها و مسئولیت‌های مداحان اظهار کرد: با فعال شدن سایت سامانه دریافت اطلاعات مداحان امکان بررسی اطلاعات و صدور کارت در گرگان فراهم می‌شود.

وی افزود: سومین انتخابات کانون نیز 12 دی ماه امسال برگزار می‌شود و هر مداحی که دارای کارت مداحی باشد می‌تواند رای دهد و یا با داشتن شرایط لازم برای انتخابات کاندیدا شود.

کبیر تصریح کرد: مداحی که کارت نداشته باشد نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند و مداحان برای دریافت کارت موقت می‌توانند تا قبل از ماه محرم به کانون مداحان و شاعران آئینی استان گلستان مراجعه کنند.

مسئول کانون مداحان استان گلستان گفت: گلستان با داشتن مداحان قوی و حرفه‌ای دارای ظرفیت و قابلیت‌های ویژه‌ای است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

کبیر تصریح کرد: گلستان میزبان یازدهمین دوره اجلاس پیرغلامان اهل بیت بود که این اجلاس تا کنون 12 دوره برگزار شده که 6 دوره در تهران و بقیه در استان‌های دیگر بوده، اما اجلاسی که در گلستان برگزار شد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به شعار امسال محرم گفت: شعار امسال محرم جهاد فرهنگی برای نشر حماسه حسینی است و مداحان باید در راستای تحقق این شعار تلاش کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: از مهم‌ترین وظایف مداحان نسبت به مخاطب این است که خلاء‌های جامعه را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

جواد نجفی گفت: از دیگر وظایف مداحان نسبت به مخاطبان افزایش ایمان مخاطب است.

وی افزود: درس گرفتن از سیره اهل بیت، بیان معارف دینی و اختصاص بخشی از اشعار به مباحث اخلاقی و بیان برجستگی‌های اخلاقی اهل بیت از دیگر وظایف مداحان است.

نجفی اظهار کرد: مداح اهل بیت باید سعی کند سرمایه محبتی که نسبت به اهل بیت دارد را روز به روز افزایش دهد تا این سرمایه از دست نرود.

وی خطاب به مداحان تصریح کرد: باید تلاش کنید تا محبت خود به اهل بیت را بیشتر کنید تا تاثیرگذار باشید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon