نیوزویک: اسرائیل بی‌سروصدا در حال سیطره بر قدس شرقی است

نیوزویک: اسرائیل بی‌سروصدا در حال سیطره بر قدس شرقی است

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه آمریکایی در گزارشی با اشاره به توسعه حضور یهودیان در منطقه سیلوان قدس شرقی نوشت که اسرائیل بی سرو صدا در حال توسعه سیطره خود بر این منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیوزویک، نیروهای اسرائیلی بی سروصدا اقدام به اشغال دو ساختمانی کردند که پیشتر از منطقه فلسطینیان در قدس شرقی خریداری کرده و اقدام به توسعه شهرک‌های اسرائیلی کردند.

پیشتر نیز اسرائیل اقدام مشابهی را در 30 سپتامبر انجام داده بود و اقدام به مستقر کردن شهرک‌نشینان در خانه‌هایی کرد که در منطقه سیلوان که آن را در جنگ سال 1967 به اشغال در آورده بود، کرد. این رویداد با سفر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به آمریکا همزمان بود که این اقدام با انتقاد و محکومیت کاخ سفید مواجه شد.

یهودیان افراطی به امید توسعه سیطره بر تمامی قدس، مبالغ بالایی را برای خانه‌های فلسطینیان در منطقه سیلوان پرداخت می‌کنند.

حدود 500 اسرائیلی که توسط پلیس مسلح محافظت می‌شوند در منطقه سیلوان که در آن 50 هزار فلسطینی ساکن هستند، زندگی می‌کنند. اسرائیل مدعی  است که قدس پایتخت آن است اگر چه این ادعا از سوی جامعه بین‌الملل رد شده است.

"ام عادل قراک" که مادری 70 ساله است می‌گوید: من گاهی اوقات بدون حجاب خود بر روی پشت بام می رفتم اما هم اکنون آیا می‌توانم این کار را بکنم. آنها [یهودیان] به من نگاه می‌کنند این در حالی است که مسلمانان می‌دانند نباید نگاه کنند.

نتانیاهو انتقادات آمریکا درباره اسکان اسرائیلی‌ها در سیلوان و همچنین دیگر شهرک‌سازی‌ها در اراضی سال 1967 را رد کرده و گفته که محدود کردن حق هر کسی برای زندگی کردن در خانه‌هایی که به طور قانونی خریداری کرده مقابله با ارزش‌های آمریکا به شمار می‌آید.
مقامات فلسطینی این استدلال را رد کرده و معتقدند اسرائیل این اقدامات را برای مقابله با تلاش فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی قدس شرقی انجام می‌دهند.

مذاکرات سازش با اسرائیل از ماه آوریل متوقف شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان