پاکستان: سیاست بهبود روابط با ایران را ادامه خواهیم داد

پاکستان: سیاست بهبود روابط با ایران را ادامه خواهیم داد

خبرگزاری تسنیم: مشاور نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید اسلام‌آباد علی‌‌رغم برخی تنش‌های اخیر سیاست بهبود روابط با ایران را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سرتاج عزیز»، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و روابط خارجی روز دوشنبه گفت برخی حوادث اخیر بر روابط بین پاکستان و ایران اثر نخواهد گذاشت.  پایگاه خبری «داون» گزارش داد آقای «عزیز» این اظهارات را در حاشیه نشست سه‌جانبه اندیشکده‌های کشورهای چین، پاکستان و افغانستان عنوان کرد. 

اظهارات این مقام دولت پاکستان در شرایطی مطرح شده که دو کشور ایران و پاکستان طی رزوهای اخیر بر سر بروز مسائلی در مرز مشترکشان سفیرهایشان را احضار کرده‌اند. مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه ایران روز شنبه سفیر پاکستان را احضار کرد و ضمن اعتراض و ابراز ناخرسندی نسبت به استفاده و تردد گروه های تروریستی و اشرار از خاک پاکستان برای حمله به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، خواستار پیگیری جدی و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شد.

مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه در این دیدار خطاب به سفیر پاکستان اعلام کرد: برای ما قابل قبول نیست تعدادی تروریست و اشرار از داخل خاک پاکستان، سرزمین ما را مورد تجاوز قرار دهند و با حمله به مرزبانان کشورمان آنها را به شهادت برسانند.

پایگاه خبری «داون» پاکستن دقایقی پیش از احضار «علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد به وزارت امور خارجه این کشور خبر داد.

از طرف دیگر منابع دیپلماتیک پاکستانی در همین روز مدعی شدند وزارت خارجه پاکستان سفیر ایران را احضار کرده و اعتراضات شدید خود را درباره آنچه آن‌ها درگیری مرزی میان نیروهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان می‌خوانند، به سفیر کشورمان ابراز کرده‌اند.

سرتاج عزیز روز دوشنبه در اظهاراتی که در کنفرانس یاد شده ابراز کرد گفت: «راوبط بین تهران و اسلام‌آباد بعد از سفر نواز شریف (نخست وزیر پاکستان) به تهران در ماه مه سال جاری بهبود قابل‌توجهی داشته است. در مساله خط لوله گاز ایران و پاکستان هم پیشرفت حاصل شد.»

وی تیراندازی‌ها در مرز دو کشور را رخدادهایی «تأسف‌آور» خواند و «گروه‌های شبه‌نظامی و عناصر مجرم» که در منطقه مرزی دو کشور فعالیت می‌کنند را مقصر وقوع آنها دانست. 

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان