تکفیری‌ها ناتوان‌تر از حمله به بقاع هستند/ فرصت طلایی مقاومت برای شکست پروژه تکفیری

تکفیری‌ها ناتوان‌تر از حمله به بقاع هستند/ فرصت طلایی مقاومت برای شکست پروژه تکفیری

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب‌الله لبنان توانمندی و آمادگی مقاومت لبنان را بسیار بالا توصیف و تاکید کرد عناصر مسلح تکفیری ناتوان‌تر از حمله مجدد به بقاع هستند و حمله قبلی نیز یک اشتباه بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در دیدار سالیانه مبلغان و علما در آستانه ورود به ماه محرم الحرام با تاکید بر وحدت و دوری از تحریک دیگران اعلام کرد: ما بیشترین نیاز را در حال حاضر به وحدت داریم و باید بر خلاف اسلام داعش و امثال آن، اسلامی متمدن و مترقی و درخشان را ارائه کنیم.

مقاومت در اوج آمادگی است

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه توانمندی‌ها و آمادگی ما در حد بسیار بالایی قرار دارد، گفت که عناصر تکفیری و مسلح در کوه های قلمون و عرسال ناتوان تر از آن هستند که بتوانند به منطقه ای در بقاع حمله کنند. اتفاقاتی که اخیرا در بریتال و عسال الورد روی داد نیز اشتباهی از سوی آنها بود که مورد تجدید نظر قرار گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان خواستار حضور موثر و فعال مردم در مراسم عاشورایی شد و تاکید کرد: ما نه خون کسی را مباح می کنیم و نه می گذاریم خونمان را مباح کنند. مطمئنا اوضاع امنیتی تا حد زیادی تحت کنترل است، اما اگر هر اتفاق امنیتی نیز روی دهد، این به معنای شکست ما نخواهد بود، چرا که بزرگترین دولت ها نمی توانند به صورت صد در صد امنیت خود را تامین کنند.

سید حسن نصرالله دیدار اخیر خود از مناطق بقاع را برای افزایش اطمینان نسبت به منطقه خواند و تاکید کرد: از اوضاع میدانی اطلاع پیدا کردم و چند کیلومتر بین مراکز مختلف پیاده روی کردم. من به شما اطمینان می دهم که اوضاع ما در عرصه میدانی بسیار قوی و خوب است و آمادگی های ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد، طرح های ما نیز مستحکم است و آماده مقابله با هر اقدامی که آن ها انجام دهند، هستیم.

تروریست‌ها در مناطق بقاع تنها دو راه در پیش دارند

وی تاکید کرد که آنها به علت اینکه دچار محاصره و بحران هستند، نمی توانند به مناطق بقاع حمله کنند، آنها دو راه پیش رو دارند، یا باید از سرما بمیرند یا اینکه با لباس های غیر نظامی وارد لبنان و  سوریه شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هر روزی که می‌گذرد اطمینان و یقین ما نسبت به اینکه مبارزه مان در سوریه برای حمایت از لبنان بوده، افزوده می شود. ما امروز در محور مقاومت در موضع پیروزی قرار داریم. وقتی که طرح های دشمن تو شکست  خورد، این به معنای پیروزی توست. البته معرکه تا زمان پیروزی نهایی طولانی خواهد بود. ما فرصتی طلایی داریم تا پروژه تکفیری را شکست دهیم.

پروژه دشمن برای ترسیم نقشه ای جدید در منطقه

وی تاکید کرد که پروژه موجود تنها بر سر سوریه یا براندازی بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیست، بلکه آنها به دنبال ترسیم نقشه ای جدید برای منطقه هستند. ابقای داعش بر اساس منافع آمریکا و ترکیه است.

حملات ائتلاف علیه داعش برابر با یک روز حملات اسرائیل به لبنان در جنگ 33 روزه نیست

رهبر مقاومت لبنان جنگ ائتلاف بین‌المللی و عربی بر ضد داعش را برای کوتاه کردن بال و پر این گروه دانسته و گفت که در این جنگ قرار ست برای آنها خطوط قرمزی ترسیم شود که به عربستان و اردن و اربیل نزدیک نشوند. حملاتی که از ابتدای جنگ تاکنون بر ضد این عناصر انجام شده، به اندازه حملات هوایی اسرائیل در یک روز از جنگ 33 روزه در لبنان نمی‌شود.

داعش ابزار آمریکا برای باج گیری از رژیم‌های عربی منطقه

نصرالله گفت که آمریکا از برگه داعش برای ترساندن دولت‌های منطقه و باج گیری از آن‌ها و به فرسایش کشاندن آن ها استفاده می کند تا بتواند بر آنها مسلط شود، این پروژه بویژه در عراق و سوریه دنبال می شود. ترکیه نیز هرگز وارد نخواهد شد و به شرط های آمریکا جز در صورت رسیدن به منافع واقعی استراتژیک و جغرافیایی پاسخ مثبت نخواهد داد. منافعی که احتمالا باعث نفوذ این کشور بر منطقه حلب شود، به همین علت هرگز کمکی را به کردهای کوبانی نخواهد کرد و اقدامی نخواهد کرد که داعش را تهدید کند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا با لباس نظامی به منطقه بقاع رفته و در مناطق عملیاتی حزب الله در این منطقه به گشت زنی و پیاده روی پرداخت. وی در جلسه ویژه ای در بقاع تاکید کرد، پیام عملیات اخیر شبعا این است که مقاومت با وجود تغییر و تحولات در منطقه همچنان قدرتمند است و در صحنه حضور دارد و ضعیف نشده است.

وی افزود: تصمیم ما مبارزه با تکفیری ها و تروریست ها است، هر چقدر هم که رویارویی شدید باشد و فشارها افزایش یابد.

نصرالله در این جلسه تاکید کرد: نبرد قلمون اراده مبارزه و درگیری است، و ما وارد این نبرد خواهیم شد و بعد از توکل بر خدا، شکست ما امکان پذیر نیست. جایی برای تسلیم شدن در برابر این دشمن وجود ندارد.

انتهای پیام/ر

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت