ترکیه و عربستان بیش از این تروریست‌ها را تقویت نکنند/ لهیب آتش‌افروزی به‌زودی دامن شما را خواهد گرفت

ترکیه و عربستان بیش از این تروریست‌ها را تقویت نکنند/ لهیب آتش‌افروزی به‌زودی دامن شما را خواهد گرفت

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس گفت: ما به ترکیه و عربستان توصیه می‌کنیم، فقط به‌ دلیل منافع جهان اسلام بیش از این گروه‌های تروریستی را تقویت نکنید، در غیر این صورت لهیب آتش‌افروزی در منطقه به زودی دامن شما را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه امروز منطقه شرایط بسیار حساسی را سپری می‌کند، گفت: منافع امت اسلامی و جهان اسلام می‌طلبد که کشورهای اسلامی توجه ویژه‌ای به دام‌های خطرناک استکبار جهانی و صهیونیسم دشمن بشریت داشته باشند.

وی افزود: بازی خطرناکی که با حمایت‌ آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سوریه و عراق چند سال است که شروع شده، طراحی خطرناکی است که هدف آن انتقال بحران از سرزمین اشغالی و رژیم صهونیستی بر این بخش از جهان است.

نایب رئیس مجلس در ادامه تأکید کرد: آنها می‌خواهند صهیونیست‌ها را در حاشیه امن برده و نظاره‌گر و شادمان این بحران تحمیلی به جهان اسلام قرار دهند، تا جاییکه آمریکا به تدریج و براساس تجربیات گذشته برای فرار از عواقب این آتش‌افروزی علاقه‌مند است که تمامی مسئولیت تولد جریان خبیث، سفاک و ضدبشری تروریست‌های داعش را به گردن حکومت‌های مرتجع منطقه بیاندازد و از طرفی مقامات بازنشسته و سیاسی آمریکا هر از چندگاهی با سخنان صریح خود، تمامی مسئولیت خلق و تقویت این تروریست‌ها را به عهده حکومت‌های دست‌نشانده خود در منطقه می‌گذارند.

باهنر با تأکید بر اینکه اسناد و مدارک تجهیز تروریست‌ها توسط آمریکا و غرب، برگزاری دروه‌های آموزشی ترویست‌ها توسط مأموران آمریکایی و غربی و حتی تجهیز تروریست‌ها به سلاح‌های کشتار جمعی توسط کشورهای غربی قابل پرده‌پوشی و انکار نیست، اظهارداشت: جالب است که بسیاری از این اقدامات ضد بشری آمریکا و غرب با واسطه‌گری و دلالی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد.

وی همچنین در ادامه سخنانش نقش جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران در سوریه را مبارزه با تروریست‌های تکفیری دانست و افزود: از زمانی که دامنه این بحران توسط تروریست‌های داعش به عراق کشانده شد، کمک به دولت‌ها و ملت‌های سوریه و عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری جزو سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است که این سیاست منطقی، جمهوری اسلامی ایران را به محور مبارزه با ترویسم در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

نایب رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: متأسفانه بعضی از حکام منطقه و کشورهای همسایه در چنین ایامی که جهان اسلام به شدت نیاز به وحدت، ثبات و آرامش دارد، با بعضی از رفتار نسجیده و با تحریک استکبار جهانی نه تنها کمکی به تروریست‌های تکفیری نمی‌کنند، بلکه با تقسیم ترویست‌ها به خوب و بد، به کمک‌های تجهیزاتی، مالی و آموزشی به ترویست‌ها ادامه می‌دهند و حتی به زعم خودشان برای مبارزه با داعشی‌ها هم شرایط می‌گذارند.

باهنر با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه به خصوص مسئولان حکومتی ترکیه و عربستان توصیه می‌کند که ما فعلا از شما انتظار مبارزه جدی با گروه‌های تکفیری نداریم، گفت: ما به شما توصیه می کنیم، فقط به دلیل منافع جهان اسلام و عدم فراخوانی بحران به کشورهای خودتان بیش از این گروه‌های تروریستی را تقویت نکنید، در غیر این صورت لهیب آتش‌افروزی در منطقه به زودی دامن شما را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ملت‌های بزرگ ایران، ترکیه و عربستان عمیقا مسلمان هستند و از بلایای بوجود آمده در منطه به شدت رنج می‌برند و علاقه‌مندند که حکومت‌های منطقه، ملت‌های خود را در ریشه‌کن کردن گروه‌های تروریستی و تکفیری یاری کنند، تصریح کرد: مبادا ننگ تأسیس و تقویت گروه‌های تروریستی تا ابد بر پیشانی شما بماند و راه جبران آن را طی نکرده باشید.

نایب رئیس مجلس در ادامه به صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر توسط رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: اقدام خلاف انتظار عربستان در صدور حکم اعدام برای یک روحانی دانشمند و مبارز، احساسات میلیون‌ها مسلمان را بر انگیخته و علمای بزرگ و مراجع عالیقدر تقلید را به شدت نگران کرده که امید است دولت عربستان از عواقب چنین اقدامی آگاه شده باشد و انتظار می رود با اقدام قاطع خود از وجود چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند و به افکار عمومی جهان اسلام احترام گذاشته و آینده خود را به گردبادهای خشمگین جهان اسلام مواجه نسازد.

وی در پایان گفت: در زمینه فناوری هسته‌ای امید است تیم مذاکره‌کننده بتواند به خوبی از منافع ملت بزرگ ایران در این عرصه مهم ملی دفاع نماید و اجازه زیاده‌خواهی را به آمریکا ندهد. ما بارها اعلام کرده‌ایم مخالف جدی بمب هسته‌ای و هر نوع سلاح کشتار جمعی هستیم و این سیاست دائمی و تصمیم‌گیری شده جمهوری اسلامی ایران است و در عین حال قویا از ضرورت داشتن توانمندی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کنیم و برچیده شدن تمامی تحریم‌‌های ظالمانه و ضد بشری را مطالبه می‌کنیم و البته ملت ایران بر تمامی حقوق مسلم خود پافشاری دارد.

انتهای پیام/

   

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon