استقرار بیش از ۲۰ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم عاشورا در کربلا

استقرار بیش از 20 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم عاشورا در کربلا

خبرگزاری تسنیم: مرکز فرماندهی استان کربلا اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار نفر امنیت مراسم عاشورا در ماه محرم الحرام را تامین می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم به نقل از خبرگزاری بین المللی بغداد "واب"، مرکز فرماندهی استان کربلا اعلام کرد که بیش از 20 هزار نفر مسئول تامین امنیت مراسم عاشوراء هستند.

رئیس پلیس استان کربلا به خبرگزاری بین المللی بغداد گفته که "مرکز فرماندهی طرح امنیتی برای تامین حمایت از زائران در ماه محرم‌الحرام وضع کرده است و بر اساس آن بیش از 20 هزار عنصر امنیتی را مستقر کرد".

"غانم محمد جعفر" افزود: این طرح و برنامه با همکاری فرماندهی عملیات فرات الاوسط صورت گرفت و قابلیت تغییر دارد.

وی از همه اهالی و اعضای کاروان حسینی در استان کربلا خواست تا به دستورالعمل‌های امنیتی پایبند باشند.

از سوی دیگر، محمد سالم الغضبان وزیر کشور جدید عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای پیشبرد اوضاع امنیتی عراق طرح امنیتی جدیدی را در اختیار دارد و قصد دارد آن را اجرا کند.

وزیر کشور عراق گفت: دولت و ملت عراق اکنون با جنگ بسیار شدیدی با تروریسم رو به رو هستند و این نبرد نیازمند وجود طرح امنیتی جدیدی است که نخست وزیر عراق آن را در اختیار دارد.

الغضبان در ادامه درباره جزئیات بیشتر این طرح تاکید کرد: طرح امنیتی جدیدی که حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دست دارد شامل بغداد پایتخت عراق می شود و وزارت کشور برای اجرای آن نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

وی در این باره تصریح کرد: همه خوب می‌دانیم هر طرح امنیتی که با مشارکت عموم ملت عراق برگزار نشود، آن طرح هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

روز دوشنبه پنج خودروی بمب‌گذاری شده در کربلا منفجر شد که در پی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

سومریه نیوز گزارش داد که یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده امروز نزدیک رستوران شلال در مرکز این استان منفجر شد که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.

دومین خودروی بمب‌گذاری سده نزدیک منطقه "سیطره السلام" در ورودی باب طویریج روی داد و انفجار سوم نیز در باب طویریج به وقوع پیوست که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.

پس از وقوع سومین انفجار، رسانه های عراقی از وقوع چهارمین و پنجمین انفجار با خودروی بمب گذاری شده در کربلا خبر دادند.

یک منبع در پلیس کربلا به سومریه نیوز گفت که دو خودروی بمب‌گذاری دیگر در کربلا روی داد که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.

المیادین گزارش داد که در انفجار چهارم در کربلا، 7 نفر شهید و 15 نفر زخمی شدند‎.

به گفته این منبع، یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده ظهر امروز در منطقه"حی العباس" در شمال کربلا روی داد و در پی آن نیز یک انفجار دیگر در یک ایست بازرسی منطقه  "سیطرة م 54 " واقع در شمال غرب این شهر به وقوع پیوست.

سایت عراقی المسله نوشت که در انفجار پنجم که در منطقه حی العباس روی داد، سه نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان