رویترز: ایران از محدود کردن میزان غنی‌سازی استقبال نکرد/ چاره‌ای جز تمدید مذاکرات نیست

رویترز: ایران از محدود کردن میزان غنی‌سازی استقبال نکرد/ چاره‌ای جز تمدید مذاکرات نیست

خبرگزاری تسنیم: دیپلماتهای غربی به رویترز گفته‌اند ایران از محدود کردن غنی سازی به سطح مورد نظر ما استقبال نکرده است و گزینه‌ای جز تمدید مذاکرات نداریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم؛ دیپلمات‌های غربی به رویترز گفته‌اند که «ایران از محدود کردن غنی سازی به سطح مورد نظر ما استقبال نکرده است و ما چاره‌ای جز تمدید مذاکرات نداریم...  یا این گزینه و یا فروپاشی مذاکرات.»

رویترز همچنین مدعی شده ایران پیشنهاد سازش جدیدی ارائه کرده است، در مذاکرات هسته‌ای طرف‌های ایرانی گفته‌اند دیگر خواستار رفع کامل تحریم‌های اقتصادی در مقابل مهار برنامه هسته‌ای خود نیستند و ابتدا با رفع آخرین تحریم‌ها و مخربترین آنها موافقت می‌کنند.

مقامات غربی اما می‌گویند این پیشنهاد موضوع جدیدی نیست و ایرانی‌ها همواره می‌دانستند که تحریم‌ها به تدریج رفع می‌شود و هر موضوعی تنها پس از آن تعلیق و سپس لغو می‌شود که همراهی ایران ثابت شود.  

از سوی دیگر در مذاکرات وین طرف غربی نیز پیشنهادهایی برای محدودیت برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرده که از سوی تهران رد شده است.

مقامات ایرانی به رویترز گفته‌اند که تهران با رفع تحریم‌های فلج کننده سال 2012 آمریکا و اروپا در حوزه انرژی و بانکی رضایت خواهد داشت. به گفته این مقامات پیشنهاد ارائه شده از سوی مذاکره کنندگان ایرانی از حمایت رهبر ایران برخوردار است.

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نوشت ایران می خواهد به وضعیت قبل از اعمال این تحریم‌ها برگردد و موافقت با این (پیشنهاد)، در رسیدن به مصالحه‌ای تا تاریخ تعیین شده 24 نوامبر کمک می کند. 

ایران و کشورهای 1+5 سال گذشته در ژنو موافقت کردند که طی یک سال مذاکره، موضوع فعالیت های صلح‌‌آمیز هسته‌ای کشورمان حل و فصل شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان