طرح جامع سیلاب در مازندران اجرا می‌شود

طرح جامع سیلاب در مازندران اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر رفع نقاط سیل خیز استان، گفت: طرح جامع سیلاب در مازندران اجرا می‌شود.

رستم زرودی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در نوشهر، اظهار کرد: نخستین اقدامی که انجام دادیم طرح جامع سیلاب 5 هزار کیلومتر از رودخانه های مازندران بود که برای این کار اعتباراتی را خودمان پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه سال‌ها شاهد سیل در رودخانه های نوشهر و چالوس هستیم و تلفاتی را هم در بهشهر و در چندین مرحله داشتیم افزود: باید برنامه درست و صحیحی را از اجرای پروژه هایمان داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه الان مطالعات دقیقی از رودخانه ها در دست نیست تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم مطالعاتی برای حریم رودخانه ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 144 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه ها در سه سال تخصیص دادند اما برای انجام لایروبی رودخانه‌ها در بخش هایی مشکلات حقوقی وجود دارد و نمی توان وارد ملک شخصی افراد شد.

زرودی درباره وقوع سیل روزهای اخیر در غرب مازندران، گفت: در ارتباط با این سیلاب در حد توان و اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور باید سازماندهی صورت گیرد.

وی گفت: دغدغه ما روستاهایی است که در محاصره آب قرار دارند که در اولین گام باید امنیت کامل را برای تک تک افراد چه در حوزه هچیرود چالوس و چه در حوزه بخش مرکزی نوشهر داشته باشیم.

زرودی بیان کرد: معیشت افراد در محاصره آب مهم است که با هلال احمر هماهنگی شده تا نسبت به تامین معیشت اقدام شود.

وی افزود: در بحث امنیت نیز نیروی انتظامی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و امنیت روستاها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: در بحث فراهم سازی خدمات عمومی، راه دسترسی هیچ روستایی نباید مسدود باشد.

وی تصریح کرد: آب شرب روستایی به ویژه در کوهپایه ها به دلیل اینکه اکثر آب شرب این روستاها از طریق چشمه ها تامین می‌شود با یک بارندگی آب این چشمه ها گل آلودگی و کدر شدن آب بوجود می آید و مشکلاتی برای اهالی روستاها بوجود می آورد و بنابراین مشکل آب یکی از دغدغه‌ها است.

زرودی یادآور شد: باید سرشماری دقیق از منازلی که دچار آبگرفتگی و خسارت شدند داشته باشیم تا بتوانیم برآورد خسارت کنیم و برای تامین اعتبارات آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: تعدادی از ماشین آلاتی که مورد نیاز است چه در حوزه شهری و چه روستایی برای پاکسازی بصورت فاز بندی مناطق در دستور کار قرار گرفته و با مدیریت کار انجام شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon