رئیس توتال در سانحه هوایی کشته شد

رئیس توتال در سانحه هوایی کشته شد

خبرگزاری تسنیم: مقامات شرکت توتال و فرودگاه ونوکووی مسکو اعلام کردند که کریستوف دی مارگری، رئیس و مدیر اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه، بر اثر برخورد جت تجاری اش با یک ماشین برف روب در هنگام برخواستن از زمین کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقامات شرکت توتال و فرودگاه ونوکووی مسکو اعلام کردند که کریستوف دی مارگری، رئیس و مدیر اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه، بر اثر برخورد جت تجاری اش با یک ماشین برف روب در هنگام برخواستن از زمین کشته شده است.
فرودگاه بین المللی ونکووی مسکو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این حادثه در ساعات پایانی روز دوشنبه و تنها دقایقی قبل از نیمه شب به وقت مسکو رخ داده است. جت تجاری داسالت فالکون حامل مدیر اجرایی شرکت توتال، از مسکو عازم پاریس بوده است.
شرکت توتال نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «توتال با تاسفی عمیق و اندوهی فراوان تایید می کند که رئیس و مدیر اجرائی شرکت، کریستوفر دی مارگی، تنها دقایقی پس از ساعت 10 شب به وقت پاریس در روز 20 اکتبر در سانحه ای که برای هواپیمای شخصی اش در اثر برخورد با یک ماشین برف روب در فرودگاه ونوکووی مسکو به وجود آمده درگذشته است.»
توتال همچنین اعلام کرده که 3 خدمه این پرواز نیز کشته شده اند. توتال، با 102 میلیارد یورو ارزش در بازار سهام، دومین شرکت بزرگ فرانسوی به شمار می رود.
هیچ توضیحی در خصوص علت این سانحه ارائه نشده است. بر اساس اعلام مقامات فرودگاه، در هنگام وقوع حادثه دامنه دید 350 متر بوده و مسئولان حمل و نقل هوایی مسافری تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده اند.
ونوکوو، قدیمی ترین و سومین فرودگاه بزرگ مسکو به شمار می رود که در جنوب غرب پایتخت روسیه واقع شده است. این فرودگاه در پروازهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و سایر مقامات بلندپایه روسیه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
دی مارگری 63 ساله، برای شرکت در یک نشست دولت روسیه در زمینه سرمایه گذاری خارجی به مسکو سفر کرده بود.
مانوئل والز، نخست وزیر فرانسه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاثر از وقوع این حادثه اعلام کرد: «فرانسه یک رهبر تجاری فوق العاده را از دست داده است که توتال را به یک غول جهانی تبدیل کرد.»
انتهای پیام/ 117

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه