خلأ آیت‌الله مهدوی‌کنی مصیبت بزرگی برای کشور است/ایشان با حوزه و دانشگاه حرکت عظیمی بوجود آوردند

خلأ آیت‌الله مهدوی‌کنی مصیبت بزرگی برای کشور است/ایشان با حوزه و دانشگاه حرکت عظیمی بوجود آوردند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله صدیقی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی مدیریت مدرسه مروی را به عهده داشتند که از نظر وقف نامه باید در اختیار اعلم تهران باشد که از زمان امام و رهبر معظم انقلاب، مدیریت این مدرسه به ایشان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در پی ارتحال ملکوتی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی ضمن تسلیت این ضایعه عظیم به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، علمای حوزه‌های علمیه و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی، و همچنین با تاکید بر اینکه فوت عالم، ثلمه بزرگی است، خاطرنشان کرد:  آیت الله مهدوی کنی از چهره های معنوی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، علمی، ولایی و اثرگذار در عرصه های مختلف بودند. ایشان در بعد معنویات یک عالم سازنده، پرجاذبه دارای سعه صدر بودند و در ابعاد مختلف افراد زیادی را برای خدمت به اسلام و انقلاب تربیت کردند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی با دو بال دانشگاه و حوزه یک حرکت جامعی را در کشور ایجاد کردند، گفت: ایشان دانشگاه امام صادق را تاسیس کرده و مدیریت این دانشگاه که جزو برکات انقلاب ماست و رونق آن دانشگاه به وجود آیت‌الله بود را به عهده گرفتند. آیت‌الله مهدوی‌کنی همچنین مدیریت مدرسه مروی را به عهده داشتند که از نظر وقف نامه باید در اختیار اعلم تهران باشد که از زمان امام و رهبر معظم انقلاب، مدیریت این مدرسه به ایشان واگذار شده است. لذا معلوم میشود شایسته ترین فرد بعد از مقام مرجعیت در تهران ایشان تشخیص داده شده بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایشان(آیت‌الله مهدوی‌کنی) در صحنه سیاسی از قبل انقلاب جزو استوانه های انقلاب بودند. هم در جامعه روحانیت مبارز و هم در تشکیل انقلاب و شورای انقلاب؛ و قدم به قدم با امام و رهبر معظم انقلاب در سرنوشت کشور و انقلاب سهم داشتند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی همیشه کارهایی که از عهده دیگران برنمی آمد را به عهده می گرفتند، خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت عزیزی بودند که رفتنشان خلأ عظیمی است و الحق و الانصاف باید به امام زمان و رهبر معظم انقلاب و مردم بگوییم خداوند شما را اجر و صبر دهد و این مصیبت عظیم را جبران کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon