آیت‌الله مهدوی‌کنی مطابق جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل می‌کرد

آیت‌الله مهدوی‌کنی مطابق جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل می‌کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر آیت‌الله مصباح با بیان اینکه، علامه مصباح برای علو درجات آیت‌الله مهدوی‌ دعاکردند، گفت: آیت‌الله مهدوی‌ کنی بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، با آستانه تحمل‌ بالایی که داشتند برای جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی با سابق طولانی که دارند، مرجع و مأوای بسیاری از مومنین، متدینین و مردم تهران بودند و حتی اعتماد زیادی که مردم تهران و بازاریان به ایشان داشتند، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت.

وی توجه به حوزه و دانشگاه را از ویژگی‌ها آیت‌الله مهدوی‌کنی دانست و تصریح کرد: ایشان در بخش حوزه، مدرسه مروی  و در بخش دانشگاه، دانشگاه امام صادق را برای کادرسازی در نظر گرفته بودند؛ امروز برخی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق هستند.

جلالی با بیان اینکه، آیت‌الله مهدوی‌کنی تیز بینی خاصی داشتند، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی به مردم بحران معروف بودند، هرکجا بحرانی برای نظام پیش می‌آمد ایشان پیش‌قدم بودند؛ امام در شرایط بحرانی به ایشان گفتند که مسئولیت کمیته انقلاب را بپذیرد که ایشان تبعیت کردند، بعدها بحث وزارت کشور پیش آمد که بازهم قبول کردند و حتی در همین اواخر که بحث خبرگان مطرح شد، ایشان بر اساس تکلیفی که داشتند کاندیدای خبرگان شدند و نگذاشتند معضل برای کشور پیش بیایید.

وی با بیان اینکه، آستانه تحمل آیت‌الله مهدوی‌کنی بسیار بالا بود، خاطرنشان کرد: ایشان بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره برای جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل می‌کردند؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی روحیه بسیار لطیف داشتند و با حوصله و صبر بالا در عرصه سیاست عمل می‌کردند که به همین دلیل بود که گروه‌های سیاسی به ایشان احترام می‌گذاشتند و از رهنمودهایشان تبعیت می‌کردند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح با اشاره به رابطه صمیمی و عاطفی بین آیات مهدوی‌کنی و مصباح، گفت: آیت‌الله مصباح همواره جویای حال آیت‌الله مهدوی‌کنی بودند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی از ابتدا دغدغه‌های وحدت بین نیروهای انقلاب و ارزشی‌ها را داشت، گفت: در زمان حیات حضرت آیت‌الله‌ مشکینی، جلساتی با دعوت آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار می‌شد که در این جلسات افرادی چون آیات‌ مصباح، مشکینی، یزدی و خود آقای مهدوی‌ حضور داشتند؛ می‌توان گفت ثمره آن جلسات، بعدها تحت عنوان وحدت اصولگرایی مطرح شد؛ آیت‌الله مصباح به خاطر دعوت آیت‌‌الله مهدوی‌، مقید بودند که از قم به تهران مسافرت کنند چرا که استاد مصباح، اردت عجیب و قابل وصفی به آیت‌الله مهدوی‌کنی داشتند.

جلالی گفت: صبح امروز وقتی خبر رحلت حضرت آیت‌‌الله مهدوی‌کنی را خدمت آیت‌الله مصباح عرض کردم، ایشان با قرائت دعا از این ضایعه ابراز تاسف کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon