آیت‌‌الله مهدوی‌کنی در تئوری و عمل پایبند ولایت بود

آیت‌‌الله مهدوی‌کنی در تئوری و عمل پایبند ولایت بود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نظریه ولایت فقیه باید در عرصه عمل نمود عینی پیدا کند و صرف اعتقاد تئوریک نمی‌تواند راه‌گشا باشد، گفت: آیت‌‌الله مهدوی‌کنی در تئوری و عمل پایبند ولایت بود.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌‌الله مهدوی‌کنی به مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران، گفت: حضرت آیت‌‌الله مهدوی‌کنی از علمای بزرگ انقلاب اسلامی بود که ویژگی‌های خاص داشت.

وی، پایبندی به ارزش‌ها را مهمترین ویژگی شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی دانست و گفت: ایشان ارزش‌مداری را تنها در نظر و اندیشه دنبال نمی‌کرد بلکه در دفاع از ارزش‌های عمل می‌کرد و برای دفاع از ارزش‌ها هیچ‌گاه سکوت نمی‌کرد. هر بار که برخی به ارزش‌ها هجمه کردند آیت‌الله مهدوی‌کنی شجاعانه در مقابل آنان ایستادگی کرد.

نبویان، آیت‌الله مهدوی‌کنی را مدافع دین خواند و گفت: از این ویژگی‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی که مدافع دین بود، ویژگی‌ دیگری حاصل می‌شود که ایشان با هدف دفاع از دین در سیاست ورود می‌کرد یعنی اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی نه تنها در گفتار بلکه در رفتار و افعال خود، سکولاریسم را باطل کرده بود.

وی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان عالمی که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه داشت، ولایت فقیه را برخاسته از متن دین می‌دانست و در عمل به آنچه در حوزه ولایت‌فقیه اعتقاد داشت، پایبند بود؛ مشکل صدر اسلام همین بود، در حکومت امام علی (ع) و حتی در شهادت امام حسین(ع) جز این نبود که ولایت را برخی نمی‌فهمیدند و برخی می‌فهمیدند و بدان عمل نمی‌کردند. آیت‌الله مهدوی‌کنی هم ولایت را متوجه بود، هم اعتقاد داشت و هم با جان و دل به آن پایبند بود. لذا باید گفت یکی از مشکلات عصر امام علی(ع) و امام حسین‌‌(ع) همین بود.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه نظریه ولایت فقیه باید در عرصه عمل نمود عینی پیدا کند و صرف اعتقاد تئوریک نمی‌تواند راه‌گشا باشد، تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در تئوری و عمل در حوزه ولایتمداری موفق عمل کردند.

وی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در عرصه کادر سازی برای نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز ورود کردند و خدمات خود را محصور در امور تئوریک نکردند؛ ایشان دانشگاه امام صادق(ع) را با هدف کادرسازی برای جمهوری اسلامی تاسیس کردند.

نبویان در پایان گفت: برای حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی دعا می‌کنیم که انشا‌الله در ایامی که منتهی به عزای حضرت سید‌‌الشهداست، با امام حسین(ع) محشور بشوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon