روش و منش آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد

روش و منش آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: مشی و حرکت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان به عنوان یک انسان ره‌یافته است که مسیرش می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، خبر ناگواری بود که دریافت کردیم، اظهار داشت: همه منتظر بودیم که آیت‌الله مهدوی‌کنی از این نقاحتی که دارند به بهبودی دست یابند و سلامتی خود را به دست می‌آورند و منشأ خدمات، خیرات و برکات باشند ولی تقدیر الهی چیز دیگری بود که الان باید إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ بگوییم.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی از شخصیت‌های به نام روحانیت کشور بودند، شخصیتی شناخته شده و از هر نظر مورد احترام بودند. آیت‌الله مهدوی‌کنی بین مراجع تقلید، حضرت امام و مقام معظم رهبری و نخبگان کشور از علما و بزرگان مورد احترام بودند و در سطح عموم جامعه نیز  به عنوان انسانی متین، با وقار، وزین شناخته می‌شوند که مشی و حرکت او به عنوان به عنوان یک انسان ره‌یافته است که مسیرش می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: این شخصیت بزگوار قبل از پیروزی انقلاب، در حوادث مختلف حضور داشتند و از هرگونه کمکی و مساعدتی کوتاهی نکردند تا اینکه انقلاب پیروز شد و وقتی انقلاب پیروز شد هر جا احساس می‌کردند به حضورشان نیاز است، مسئولیت‌های مختلفی را پذیرفتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی با کمک دوستان خود دانشگاه امام صادق را تأسیس کردند که فارغ‌التحصیلان آن منشا خیر و برکت نظام هستند.

وی افزود: مسئولیت‌های اخیر آیت‌الله مهدوی‌کنی علاوه بر ریاست جامعه روحانیت، ریاست خبرگان رهبری را بر عهده داشتند و آن وزانت شخصیتی ایشان، اعتباری برای خبرگان رهبری بود و ما شاهد بودیم که اعضای مجلس خبرگان رهبری به آیت‌الله مهدوی‌کنی رأی دادند و در طول مدتی که ایشان مسئولیت را داشتند، شاهد مدیریت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر آیت‌الله مهدوی‌کنی بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی مورد اعتماد مقام معظم رهبری بودند، تصریح کرد: متأسفانه نمی‌توان جلوی تقدیر الهی را گرفت و این شخصیت بزرگ از بین ما رفت، امیدواریم راه، مسیر و حرکت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان الگوی رفتاری برای جامعه اسلامی باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon