۶۰ درصد زندانیان کردستان محکومان جرایم خرد هستند

60 درصد زندانیان کردستان محکومان جرایم خرد هستند

خبرگزاری تسنیم: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: ۶۰ درصد از زندانیان استان کردستان محکومان جرایم خرد مرتبط با مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسن بابایی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور استاندار کردستان، اعضای شورا  و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید مرکزی باشد که واقعیت‌های جامعه را بیان کند و راهکارهای خوبی برای معتادان داشته باشد.

وی گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر در سال 89 تصویب شده و در این قانون بر ایجاد مراکز درمانی برای معتادان و بازگشت آنها تاکید دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اینکه درصدی از زندانیان استان کردستان متهمان سرقت‌های خرد هستند، تصریح کرد: 60 درصد این محکومان در ارتباط با جرایم مواد مخدر هستند.

وی بر راه اندازی مراکز درمانی بیشتر برای معتادان تاکید کرد و گفت: برخی از مراکز نگهداری معتادان در استان به صورت انتفاعی درآمده و تا 400 هزار تومان برای نگهداری معتادان دریافت می‌کنند.

بابایی بر آسیب شناسی برخی جرایم خشن و برنامه‌های درمانی برای معتادان تاکید کرد و افزود: چالش اصلی ما در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام اقدامات فرهنگی نیست بلکه برنامه‌های درمان ابتر مانده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به آسیب جدی دیگری در استان اشاره کرد و اظهار کرد: برخی خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی سطح استان اکنون به یک آسیب جدی تبدیل شده و بر آنها نظارت دقیقی نمی‌شود.

فعالیت 14 مرکز نگهداری و درمانی معتادان در کردستان

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر 22 زن و یک‌هزار و 531 مرد معتاد بستری شده است.

صباح قریشی، به وجود یک مرکز درمانی برای زنان معتاد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تعداد افراد پذیرش شده در این مراکز نگهداری یکهزار و 552 نفر هستند که 51 نفر آن‌ها اخراج شدند.

وی تعداد افراد فوت شده در مراکز نگهداری و درمانی معتادان را یک نفر عنوان کرد و گفت: 74 نفر معتادان از حضور در این مراکز انصراف دادند.

مدیرکل سازمان بهزیستی کردستان  با اشاره به وجود 13 مرکز نگهداری و درمانی معتادان استان، تصریح کرد: 321 نفر از معتادان در این مراکز مقیم شدند و 257 نفر هم به خانه‌هایشان بازگشت داده شدند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon