شعائر امام حسین(ع) اعتلای جامعه بشری را به همراه دارد

شعائر امام حسین(ع) اعتلای جامعه بشری را به همراه دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: شعارهای کربلا و امام حسین(ع)، شعارهای استاندارد و از نوع بین المللی است که برای اعتلای جامعه بشری صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در سیزدهمین همایش استقبال از ماه محرم در مسجد اعظم اردبیل اظهار کرد: امروز فرهنگ 1400 ساله ما در معرض هجمه های فرهنگی دشمنان است که ضرورت دارد با تکیه بر ارزش های دینی و عشق و ارادات به امام حسین(ع) از مواریث فرهنگ دینی و ارزشیمان دفاع کرده و تمام هجمه های دشمنان را از میان برداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید ایثارگری های امام حسین(ع) الگویی برای نسل امروز باشد، گفت: مسلمانان و به ویژه جوانان باید با تاسی از فرهنگ والای اسلامی و الگو گرفتن از ایثارگری های امام حسین(ع) از گناه و معصیت دوری کنند چرا که امام حسین(ع) الگویی شایسته و برتر و ممتاز برای مسلمانان است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امام حسین(ع) برای دفاع از ارزش های دینی و اسلامی و اصلاح جامعه ایثارگری کرده و تمام تلاشش بر ایجاد جامعه ای سالم و اسلامی بود که این امر و مبارزه برای حاکمیت ارزش های اسلامی در زمان حاضر نیز وجود دارد و هم اکنون ما نیز باید با تاسی از امام حسین(ع) با افکار پلید و یزیدگونه مبارزه کنیم.

عاملی با بیان اینکه شعار امام حسین(ع) از استاندارد بین المللی برخوردار است، گفت: وظیفه مسلمانان واقعی امروز این است تا اهداف قیام امام حسین(ع) را به صورت واقعی و حقیقی تبیین کرده و ترویج دهند چرا که شعارهای کربلا را شعارهای استاندارد از نوع بین المللی است که برای اعتلای جامعه بشری صادر شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ‌ تبعیت از ولایت و دوری از طایفه‌گری را یکی از ضروریات امروز جامعه اسلامی برشمرد و افزود: حفظ حجاب و عفاف، دوری از افراطی گری در عزاداری های، احیای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به واجبات از اصولی است که باید مورد توجه قرار گرفته و مد نظر باشد.

وی با برشمردن فضیلت های گریه بر امام حسین(ع) گفت: عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) به تبعیت و تاسی از پیامبر اکرم(ص) انجام می شود چرا که این امر سبب دوری غضب الهی از انسان و دفع بلا شده و ارزش آن به گونه ای است که خداوند 4 هزار ملک خود را در واقعه کربلا نازل کرده تا برای امام حسین(ع) گریه سر داده و عزاداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وهابیت در صدد آن است که گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) را نوعی شرک جلوه دهد، گفت: در میان اهل سنت و تشیع گریه برای امام حسین(ع) دارای جایگاه و ارزش والایی است و هیچ کدام از سنی ها با این امر مخالف نبوده و خود نیز در عزای امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و عزاداری می کنند و تلاش وهابیت برای تفرقه بین سنی و شیعه هیچ نتیجه و ثمر را به دنبال ندارد.

عاملی با قدردانی از شیعیان ترکیه به خاطر اجتماع عظیمشان در روز عاشورا در استانبول و دیگر مناطق، خطاب به عزاداران جمهوری آذربایجان بیان کرد: اگر می خواهید بزرگترین خدمت را به امام حسین(ع) انجام دهید در روز عاشورا در نقطه ای از هر شهر تجمع بزرگی را برگزار کنید.

وی با تاکید بر اینکه از سوی قدرت های بزرگ  به حاکمان آذربایجان دستور داده شده است تا وهابیت را در این کشور تقویت کرده و آنها را تحت فشار قرار ندهند ،افزود: به خاطر اینکه اینها هویت شما را بشناسند اجتماع عظیم عزاداری از سوی شما سوگواران امام حسین(ع) در جمهوری  آذربایجان ضرورت پیدا می  کند،این  اجتماع عظیم عزاداری سبب می شود که ارمنی ها و وهابیت به مفهوم و معنای عاشورا پی برده و بر این امر واقف شوند که ملت مسلمان آذربایجان عاشورایی بوده و عاشورایی می مانند.

امام جمعه اردبیل خطاب به حکومت جمهوری آذربایجان  اظهار کررد: دولت آذربایجان هم هیچ واهمه ای از این تجمعات عزاداری نداشته باشد و نباید عزاداران حسینی و دینداران این جمهوری را در مقابل وهابیت و ارمنی ها در تنگنا قرار دهد تا این عزاداران بتوانند با  عظمت هر چه بیشتر عشق و علاقه خود به حضرت ابا عبدالله(ع) را به  جهانیان نشان دهند.

وی با بیان اینکه شرکت در عزاداری روز تاسوعا و عاشورا همچون به جا آوردن واجبات است، گفت: عزادارن حسینی باید در این مراسم حفظ ارزش های دینی و انجام واجبات را مورد تاکید قرار داده و از عزاداری تنها به عنوان تخلیه احساسی استفاده نکنند و نیز عزاداریی تنها به 10 روز نخست ماه محرم خلاصه نشده و اهداف این قیام احیا شود.

استاد حوزه و دانشگاه های کشور  با تاکید بر حفظ حق و حقوق فردی و اجتماعی در عزاداری ماه محرم تصریح کرد: نباید اعمال بدعت گونه در عزاداری ها و مراسم شبیه خوانی و نوحه خوانی ترویج شود و مداحان، سخنرانان و شبیه خوانان در مراسم عزاداری باید مراقب باشند تا از موسیقی ها و آیین نامناسب در این مراسم استفاده نکنند و  به درستی به اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخته شود.

پیرغلامان امام حسین(ع) در اردبیل تجلیل شدند

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم برای سیزدهمین سال متوالی سبب شده که در مناطق مختلف کشور نیز با الگوگیری از این مراسم، هرساله مراسم مشابهی برگزار شود که این از پایگاه حسینیت و عشق و ارادات به امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) دور از انتظار نیست که چنین آیینی از اردبیل گسترش یافته و در مناطق دیگر فراگیر شود.

زکی اله خوشبخت تصریح کرد: در این مراسم مردم با ابراز احساسات و عشق و ارادت به ساحت امام حسین(ع) به شکل گسترده و فراگیر شرکت کرده و احساسات ناب و مملو از ارادت به اهل بیت(ع) را در طبق اخلاص می گذارند.

وی افزود: امروز تفکر واندیشه لیبرالیسم و سکولاریسم، داعش، طالبان و تفکرات غرب و شرق رنگ باخته چرا که مردم مسلمان و تربیت یافتگان مکتب امام حسین(ع) با حضور پرشور و همراه با عقلانیت خود اجازه رخنه و انحراف در مسیر دین الهی و اسلامی را نمی دهند.

شهردار اردبیل نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به شعار عاشوراییان بیان کرد: ندای ایمان، عشق و ذات اقدس الهی در تمام حالات زندگی انسان وجود دارد و تسلیم شدن سرلوحه شعار عاشوراییان است.

صدیف بدری با بیان اینکه استقبال از ماه محرم نشان از به اهتزاز در آمدن پرچم کربلا در سرزمین اسلامی است، اظهار کرد: حرکت مسئولان در برگزاری این مراسم که برای ساماندهی دستجات عزاداری و مداحی ها برنامه ریزی می کنند، قابل تحسین است و این چنین کارهایی عشق امام حسین(ع) را در دل های مردم زنده نگه می دارد.

همایش استقبال از ماه محرم در مسجد اعظم اردبیل با مشارکت محلات 6 گانه اردبیل و همکاری شورای شهر و شهرداری اردبیل و با استقبال و حضور گسترده و باشکوه عزاداران حسینی و اقشار مختلف مردمی اردبیل و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم از 6 تن از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) از جمله اکبر ساجدی اردبیلی، عزت عبداللهی خردمند، اسرافیل محسنی، جواد حسین آقایی، محمدباقر عبدالرحیمی شهامت و غلام نظر علیزاده به دلیل یک خدمات ارزنده به بارگاه حسینی تجلیل شد.

علاوه بر پیرغلامان حسینی از حسین افسانه، حسن رحیمی، شاپور گل محمدی، رضا افندی زاده، عسگر جدی و نادر حیدری نیز به عنوان فعالان دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) و فعال عرصه محرم و عزاداری و نیز برگزاری این همایش تجلیل شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon