پاکستان پروژه انتقال گاز ایران را کنار نگذاشته است

پاکستان پروژه انتقال گاز ایران را کنار نگذاشته است

خبرگزاری تسنیم: مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست وزیر پاکستان گفت کشورش پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به این کشور را کنار نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های پاکستانی، مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست وزیر پاکستان با اشاره به این که پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان هنوز رها نشده است افزود: « هر دو کشور در حال توسعه ساز و کارهای مرزی به منظور جلوگیری از سوتفاهم ها در آینده هستند. پاکستان اجازه نخوهد داد از خاکش علیه هیچ کسی استفاده شود.»
سرتاج عزیز تاکید کرد: « پاکستان و چین خواستار آن هستند که ایران و افغانستان را همسایگانی قدرتمند و امن ببینند.»
وی که به تازگی از سفر به کابل بازگشته است با اشاره به جلسه نتیجه گیری رایزنی های سه جانبه چین-افغانستان-پاکستان اظهار داشت: «موفقیت انتخابات و شکل گیری یک دولت جدید در افغانستان یک گام مثبت بود.»
وی با تمجید از نگاه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به شکوفایی این کشور افزود:«در مورد افغانستان، امیدوار و خوش بین هستیم. افغانستان رهبری و بصیرت برای ایجاد تحول در این کشور را داراست. »
سرتاج عزیز در مورد دیدار اخیر خود با اشرف غنی گفت: « من همچنین نگاه نخست وزیر پاکستان و دستور جلسه توسعه اقتصادی افغانستان را با ایشان درمیان گذاشتم.»
وی در ادامه هشدار داد: « ما اجازه نمی دهیم وقایع دهه 1990 و خلأ اقتصادی در افغانستان تکرار شود.»

عزیز با اشاره به اینکه هنوز پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان کنار گذاشته نشده است افزود: « هر دو کشور در حال توسعه ساز و کارهای مرزی به منظور جلوگیری از سوتفاهم ها در آینده هستند. پاکستان اجازه نخوهد داد از خاکش علیه هیچ کسی استفاده شود.»
سرتاج در ادامه افزود: « پاکستان و چین خواهان افغانستانی باثبات هستند. مسایل مرزی همچنان به دلیل وجود مناطق خاصی که مجرمان و سوداگران مرگ در آنها مستقر هستند، در مرز ایران و پاکستان روی می دهد با این حال می توان همه مسایل را از طریق رایزنی ها حل و فصل کرد.»
انتهای پیام/18

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه