نگاه در توسعه مناطق باید معطوف به مزیت‌های نسبی و رقابتی باشد

نگاه در توسعه مناطق باید معطوف به مزیت‌های نسبی و رقابتی باشد

خبرگزاری تسنیم:استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه در توسعه مناطق باید معطوف به مزیت‌های نسبی، منطقه‌ای و رقابتی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در سفر به شهرستان درگز با اشاره به موقعیت ترانزیتی این شهرستان و نقش ملی و فراملی آن در ارتباط با کشورهای حوزه آسیای میانه اظهار کرد: با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز ترانزیت و حمل و نقل، شهرستان درگز می‌تواند به قطب ترانزیت کشور و بارانداز کشورهای آسیای میانه تبدیل شده و به توسعه هر چه مطلوب‌تر این شهرستان سبب شود.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه ترانزیت می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های ملی، نقش تعیین کننده‌ای در راستای افزایش توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

رشیدیان از همجواری درگز با کشور ترکمنستان و بازارچه مرزی به عنوان مزیت این شهرستان یاد کرد و افزود: اجرای طرح جامع پایانه مرزی لطف‌آباد و پیگیری ایجاد منطقه ویژه لطف‌آباد از جمله مواردی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر گمرک و پایانه‌ها و ایجاد پنجره واحد تجاری به منظور تسریع در روند صادرات و واردات کالا شود.

رشیدیان گفت: نوع نگاه مدیریت استان، توجه به نقاط محروم و مرزی است و این موضوع را با هدف کاهش شکاف توسعه و توزیع متوازن امکانات به عنوان یک راهبرد اساسی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه در توسعه مناطق باید معطوف به مزیت‌های نسبی، منطقه‌ای و رقابتی در حوزه‌های گوناگون باشد، افزود: در راستای بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود در شهرستان درگز، باید استفاده از مزیت‌های این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon