آیت‌الله مهدوی کنی یک عالم ملکوتی و از خاندان علم بود

آیت‌الله مهدوی کنی یک عالم ملکوتی و از خاندان علم بود

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری درباره شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از خاندان علم بود و یک عالم ملکوتی محسوب می‌شد.

آیت الله علی اصغر معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی از خاندان علم بود و جد وی مرحوم آیت‌الله العظمی "کنی" شخصیت بسیار بسیار ارزشمندی در سراسر ایران بوده است.

وی ادامه داد: کن منطقه‌ای است در اطراف تهران که مساجد و حسینیه‌های مذهبی بسیار عالی و متعالی دارد و جد آیت‌الله مهدوی کنی اهل آنجا بوده است و از علمای بسیار متدین، ارزشمند و در خدمت دین، اسلام، قرآن و عترت بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت‌الله مهدوی نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از یاران مفید و علمای باارزش و عظمتی بود که در خدمت امام خمینی (ره) مسئولیت کمیته را برعهده داشت و مدت‌ها وزیر کشور بود و ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.

آیت الله معصومی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی انسانی مفید و با ارزش برای انقلاب و بسیار مورد ارادت و علاقه حضرت امام خمینی(ره) و مورد توجه امام خامنه‌ای بوده است. وی عالم ملکوتی بود و انسان متواضع، دین دوست، با محبت، عترت دوست و قرآن دوست بود و من خاطره ارزشمندی از این مرد گرانمایه دارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح خاطره خود از آیت‌الله مهدوی کنی گفت: زمانیکه من در تربت حیدریه دانشگاه احداث کردم، آیت‌الله مهدوی کنی برای تکریم و تشویق این طلبه ضعیف به تربت تشریف آورد و حدود یک هفته در اوایل انقلاب در خدمت او بودم.

آیت الله معصومی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی بسیار مهربان و مردم دوست بود، افزود: در روایات آمده است اگر عالمی از دنیا برود ثلمه‌، خرابی و رخنه‌ای در دنیا پیدا می‌شود که هیچ چیز جایگزین آن را نخواهد شد.

وی در پایان گفت: درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی را به امام خامنه‌ای، خانواده و فرزندانش، اعضای خبرگان رهبری و علمای کشور تسلیت می‌گویم.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon