اعتبار پروژه کوثر کرمان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است

اعتبار پروژه کوثر کرمان 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است

خبرگزاری تسنیم: شهردار کرمان با بیان اینکه فاز دوم پروژه کوثر ۱۸۰۰ متر است، گفت: اعتبار اجرای این طرح دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که البته ۲۰ میلیارد تومان قیمت زمین در میزان اعتبار اجرای طرح محاسبه نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ابوالقاسم سیف‌الهی صبح امروز در آیین آغاز عملیات عمرانی احداث فاز دوم بلوار کوثر شهر کرمان با بیان اینکه کارهای عمرانی بسیار خوبی در شهر کرمان آغاز شده است، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت کرمان، مشارکت بخش خصوصی و دولتی است که از منابع مالی مردم برای رفاه حال مردم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارانی که ثروت خود را از خارج از استان می‌آورند، باید دلگرم شده و کار را به بهترین نحو انجام دهند،گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان تنها با سرمایه‌گذاران همکاری می‌کنند و به ملیت و مذهب آنها توجهی ندارند.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران چینی به منظور سرمایه‌گذاری برای ایجاد قطار ریلی در شهر کرمان هستیم، افزود: پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری که در شهرداری انجام می‌شود، همه با تصویب شورای شهر و استعلام از مراجع ذیربط انجام می‌شود.

سیف‌الهی با بیان اینکه پروژه کوثر (45 متری) آرزوی 25 ساله مردم کرمان است که امروز محقق می‌شود، گفت: شارع شرقی – غربی در کرمان بسیار کم است، اما شمالی جنوبی زیادی وجود دارد از جمله خیابان جهاد که در زمان علی مهاجری به عنوان شهردار کرمان به بلوار تبدیل شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ترافیک شمالی – جنوبی در کرمان به سبب وجود بلوارهای متعدد شمالی - جنوبی حل شده، اما ترافیک شرقی- غربی همیشه مشکل داشته است، تصریح کرد: در چهارراه امیرکبیر، چراغ فرماندهی باید حداقل 4 مرتبه سبز و قرمز شود تا جمعیت پشت چراغ بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

شهردار کرمان با بیان اینکه غرب کرمان در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: در آینده‌ای نه چندان دور، جمعیت این منطقه به بیش از 500 هزار نفر می‌رسد که ناچار باید برای انجام کارهای اداری و شخصی به سمت مرکز شهر حرکت کنند و دچار مشکل ترافیکی می‌شوند.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه خیابان شریعتی کرمان رگ تنگی است که میدان آزادی را به میدان شهدا متصل می‌کند، گفت: پروژه کوثر به عنوان شارع شرقی – غربی می‌تواند بار ترافیکی خیابان شریعتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان تعریض محور شریعتی به واسطه وجود اماکن تاریخی در آن وجود ندارد، اظهار کرد: این خیابان باید به منطقه طرح ترافیکی تبدیل شود و تلاش کنیم برای روان شدن ترافیک مرکز شهر، ترافیک محورهای شرقی- غربی را مرتفع کنیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه پل کوثر در راستای احداث بلوار کوثر ایجاد شده است، افزود: قسمت عمده این طرح در اراضی حسن آباد است که خوشبختانه مالکان حسن آباد با شهرداری همکاری بسیار خوبی داشته و خود برای عمران و آبادانی شهر به میدان آمدند که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

سیف‌الهی با بیان اینکه ادامه این مسیر به اراضی بنیاد قدس می‌رسد، گفت: متاسفانه در دوره سوم شورای اسلامی شهر کرمان مدیرعامل بنیاد وقت قدس مانع اجرای پروژه کوثر شد و با توقیف لودرهای شهرداری، کار را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه طول پروژه کوثر 15 کیلومتر است که از جاده کوهپایه شروع می‌شود، افزود: فاز نخست این پروژه از جاده کوهپایه تا خیابان مهدیه اجرا شده است.

شهردار کرمان با اشاره به مشارکت شهرداری و بخش خصوصی برای اجرای مسیر این پروژه از خیابان مهدیه تا مصلی، گفت: از مصلی تا خیابان شهید رجایی و جامی نیز اجرا شده و تنها بخش کمی از تملک‌ها باقی مانده است.

سیف‌الهی از مشارکت شهرداری با بخش خصوصی برای اجرای حدفاصل خیابان شهید رجایی تا بلوار آزادگان خبر داد و تصریح کرد: ادامه مسیر این پروژه باز است.

وی با بیان اینکه طول مسیر پل کوثر تا خط راهن سه کیلومتر است، گفت: اجرای 1800 متر آن امروز آغاز شده و در ادامه مسیر بخشی از زمین‌های شهرداری وجود دارد که به خطوط راه‌آهن می‌رسد.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه از سمت راه‌آهن نیز یک زیرگذر یا روگذر احداث می‌شود،  گفت: سپس مسیر به سمت بلوار هوانیروز ادامه یافته، هوانیروز را قطع کرده و به غدیر 2 وصل می‌شود.

سیف‌الهی گفت: این  پروژه، در ادامه به اراضی صادقیه و سعادت‌آباد وارد شده و در نهایت در کنار فرودگاه در مقابل بولوار حجاج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخشی از مسیر به طول 600 متر از طریق بلوار امیر کبیر به بلوار جمهوری اسلامی متصل می‌شود، اظهار کرد: اجرای پروژه کوثر بار ترافیکی بلوار جمهوری، میدان آزادی و شریعتی را کم کرده، ترافیک را جمع و منطقه جدید شهری ایجاد می‌کند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در بخشی از مسیر این پروژه، بافت فرسوده قرار دارد و در بخشی نیز ساخت و ساز جدید در دست احداث است، بیان کرد: در این مسیر احداث ساختمان‌های تجاری، تفریحی و مسکونی دیده شده است.

سیف‌الهی 47 هکتار از این زمین‌ها را متعلق به بنیاد قدس و 20 هکتار را متعلق به مالکان حسن آباد دانست و افزود: در این پروژه جمعا 47 هکتار توافق شده که 20 هکتار آن مسیر خیابان‌ها و معابر و بقیه مخصوص املاک است.

وی فاز دوم پروژه کوثر را 1800 متر عنوان کرد و گفت: اعتبار اجرای این طرح دو میلیارد و 500 میلیون تومان است که البته20 میلیارد تومان قیمت زمین در میزان اعتبار اجرای طرح محاسبه نشده است.

شهردار کرمان عرض بلوار کوثر را 45 متر و در برخی نقاط 60 متر عنوان و اظهار کرد: در این پروژه به ازای هر کیلومتر ایجاد فضای سبز و سایر امکانات، 1.5 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

سیف‌الهی مدت زمان اجرای پروژه کوثر را حدود پنج ماه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش داریم پروژه در ابتدای سال 94 به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی بازار کرمان مراحل نهایی را طی می‌کند، گفت: قسمت جلوی صفه عزاخانه طی چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مشکلی برای مراسم ماه محرم وجود ندارد.

شهردار کرمان با بیان اینکه کار مناقصه کمربند سبز شهر کرمان در حال انجام است و عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود، اظهار کرد: طرح میدان شهدای کرمان در حال نهایی شدن است و ماه آینده کار اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه عملیات پروژه جاده تهران آغاز شده و در دو طرف جاده تهران مالکان 16 واحد در ضلع شمالی و 11 واحد در ضلع جنوبی با شهرداران مناطق توافق کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دو اکیپ کار را در این محدوده آغاز کرده‌اند و امیدواریم برای عید نوروز به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon