تکمیل مجتمع آب‌رسانی روستایی رشت نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

تکمیل مجتمع آب‌رسانی روستایی رشت نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه تکمیل مجتمع آبرسانی چپک محله شهرستان رشت به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: با تکمیل این مجتمع در مجموع ۲۰ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی فرامینی ظهر امروز در حاشیه بازدید ازروند  احداث مجتمع آبرسانی چپک در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر 9 روستا در شهرستان رشت از طریق مجتمع آبرسانی چپک شفیع محله از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 611 خانوار با جمعیتی افزون بر چهار هزار و 870 نفر در این روستاها زیر پوشش شبکه آب شرب قرار گرفتند، افزود: مجتمع آبرسانی چپک شفیع محله در منطقه لشت نشا واقع شده که تاکنون 9 روستا در بخش‌های لشت نشا و خشکبیجار از این طریق از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: این مجتمع آبرسانی دارای سیستم تصفیه آب رزینی است، شامل یک حلقه چاه عمیق، مخزن زمینی 500 مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ و 69 کیلومتر شبکه توزیع است.

فرامینی تصریح کرد: پیش بینی شده با اجرای کامل مجتمع آبرسانی چپک شفیع محله، 11 روستای دیگر با جمعیتی بیش از شش هزار و 900 نفر در شهرستان رشت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تکمیل عملیات احداث این مجتمع به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: 50 مورد شکستگی در خطوط آبرسانی روستاهای شهرستان رشت مرمت شد برای ترمیم این شکستگی‌ها افزون بر 38 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد: با رفع این تعداد شکستگی، آب شرب چهار هزار و 680 مشترک در سطح 37 روستای شهرستان رشت مجدداً در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون بیش از 41 هزار مشترک روستایی در سطح شهرستان رشت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

فرامینی از طرح توسعه شبکه آبرسانی روستاهای تکرم، نصیرمحله و بیجارسر از توابع شهرستان شفت خبر داد و اظهار کرد: طرح توسعه شبکه آبرسانی این روستاها به طول 450 متر با صرف هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیون ریال اجرا شد.

وی با بیان اینکه با توسعه شبکه آب شرب این سه روستا، 70 خانوار از فشار مناسب آب آشامیدنی برخوردار شدند، افزود: به منظور رفع مشکل آب شرب روستای کاسان، یک دستگاه الکتروپمپ در تاسیسات آبرسانی این روستا نصب و راه اندازی شد، برای اجرای این طرح 170 میلیون ریال هزینه و مشکل کم آبی 760 خانوار رفع شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon