جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت

خبرگزاری تسنیم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت‌الله مهدوی کنی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

( انا لله و انا الیه راجعون)

خبر رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

آیت‌الله مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» از جمله فضلای حوزه علمیه قم بود که تفقه را در محضر علما و مراجع تقلید به ویژه سیزده سال درک محضر درس حضرت امام خمینی «رضوان‌الله تعالی علیه» ادامه داد و توانست دیدگاه مبارزاتی امام خمینی«رحمه‌الله علیه» را به خوبی کسب و از زمان تبعید ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی در محوریت مبارزه علیه حکومت طاغوت قرار گیرد و در این راه متحمل شکنجه، زندان و تبعید نیز گردید.

با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله مهدوی کنی همچون سایر یاران وفادار امام راحل در مقابل جریان‌های التقاطی و منحرف ایستادگی کرد و با پذیرش مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی، وزارت کشور و نخست‌وزیری سهم به سزایی در سامان یافتن امور کشور داشت.

منش اخلاقی و حرکت واقع‌بینانه در عرصه‌های مختلف سیاسی پس از انقلاب باعث شد تا ایشان در سنگر دبیری جامعه روحانیت مبارز ثقل و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم انقلابی و جامعه حزب‌الله گردد.

همچنین شخصیت علمی، اخلاقی و روحیه شاگردپروری آیت‌الله مهدوی کنی باعث تشکیل شجره طیبه دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و قوام مدرسه علمیه مروی شد که برکات آن تاکنون و در آینده جاری و ساری خواهد بود.

پشتیبانی، همراهی و وفاداری این یار انقلاب به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» الگویی تمام ناشدنی برای همه عالمان متعهد و بصیر خواهد بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای معزز جامعه روحانیت مبارز و بیت مکرم ایشان بویژه اخوی گرامی ایشان آیت‌الله باقری کنی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و شاگردان ایشان صبر جزیل خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon