منطقه لارستان سابقه درخشان مبارزاتی ضد نظام شاهنشاهی دارد


منطقه لارستان سابقه درخشان مبارزاتی ضد نظام شاهنشاهی دارد

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی گفت: منطقه لارستان قبل و بعد از انقلاب دارای سابقه درخشانی در مبارزات علیه نظام شاهنشاهی و جنگ تحمیلی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در زیارت گلزار شهدای لارستان با تقدیم سلام و درود به شهیدان اظهار کرد: اینان اسماعیلان منای ایران بودند که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امنیت امروز ایران ارمغان خون شهدا و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های دلاورمردان این مرز و بوم است، گفت: از اینکه توفیق حاصل شد که با دعوت نماینده ولی فقیه  در استان فارس و دیگر مسئولان به منطقه لارستان، خنج و گراش آمده‌ام خوشحال و خرسندم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تاریخچه لارستان اظهار کرد: منطقه لارستان قبل و بعد از انقلاب دارای سابقه درخشانی در مبارزات علیه نظام شاهنشاهی و جنگ تحمیلی بوده و هست و رحمتی نصیب بنده شده که سه روز در خدمت مردم این منطقه باشم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار امروز ثمره خون شهدا است، گفت: ایران از لحاظ امنیت و اقتدار یک نقطه بی‌نظیر در دنیا است و این امر در سایه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت شیعه زمینه‌ساز ظهورامام زمان(عج) است، افزود: این زمینه‌سازی و ایجاد نظام حکومت اسلامی در ایران زمینه‌ساز خاصه امام عصر(عج) است.

لارستان خاستگاه حکومت اسلامی در ایران است

آیت‌الله اسداالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به آیت‌الله نوری همدانی گفت: ما مفتخریم که برای نخستین بار در سال 90 در کنگره 14 هزار و 600 شهید در خدمت معظم‌له بودیم و اکنون نیز که برای بار دوم در خدمت شما هستیم مایه مسرت و مباهات است.

وی با اشاره به اهداف سفر آیت‌الله نوری همدانی افزود: لارستان منطقه‌ای است که نخستین تجربه حکومت اسلامی در ایران را دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: لارستان منطقه‌ای است که به سبب علمای تربیت شده در مکتب میرزای شیرازی قیام‌های متعددی در آن صورت گرفته است.

دیدار مراجع تقلید با علما سبب تقویت پیمان برادری بین شیعه و سنی می‌شود

غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر استان فارس، نیز درباره سفر این مرجع تقلید اظهار کرد: مهم است که یک مرجع تقلید در بین مردم و مقلدان خود قرار بگیرد و این مسئله که مردم مرجع تقلید خود را میان خود ببینند، بسیار زیبا است.

وی گفت: ملاقات مردمی، دیدار با علمای اهل سنت و شیعه و نشست‌های عمومی با مردم از برنامه‌های ایشان است و بی‌شک دیدار با علما سبب تقویت پیمان برادری بین شیعه و سنی می‌شود.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به وحدت موجود درمنطقه لارستان افزود: حضور علمای اهل سنت در کنار علمای شیعه برای استقبال از این مرجع دینی سبب شادی و مسرت مقام معظم رهبری است.

غیب‌پرور خاطرنشان کرد: وحدت شیعه و سنی بزرگترین تودهنی به گروه‌های تکفیری سلفی و معاندین نظام است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon