سومین کاروان راهیان نور دانش آموزی از اراک به مناطق عملیاتی اعزام شد

سومین کاروان راهیان نور دانش آموزی از اراک به مناطق عملیاتی اعزام شد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: سومین کاروان راهیان نور دانش آموزی از اراک در قالب ۱۸۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

 به گزارش خبر گزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضایی در مراسم بدرقه دانش آموزان به اردوی راهیان نور مناطق جنوب اظهار کرد: ارتباط نسل جدید با فرهنگ جبهه و جنگ و ایثار و شهادت، جاری شدن یاد شهدا در جامعه از اهداف طرح راهیان نور بوده که بسیار ارزشمند و تحقق آن ضروری است.

وی افزود: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان را با شهدا انس می‌دهد تا از راه آنها دور نشویم زیرا شهدا جان گرانبهای خود را برای حفظ نظام فدا کردند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند با دیدن صحنه‌های عملیاتی که به صورت نمادین در محل یادمان‌ها طراحی و ساخته شده و همچنین روایتگری راویان هشت سال جنگ تحمیلی به عمق موضوع دفاع و مقابله پی ببرند و فریب تبلیغات نادرست دشمنان نظام را نخورند.

رضایی با اشاره به تامل بر این ارزش‌ها و ثمرات حاصل از قرارگیری در فضای معنوی گفت: قرار گرفتن در فضای عطرآگین سرزمین‌های نور و دریافت بخش کوچکی از بزرگی‌های این بزرگمردان عرصه جهاد و شهادت می‌تواند تاثیرات عمیقی بر تجلی روح هر وجدان بیداری داشته باشد.

وی افزود: اجرای برنامه سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داردهمه دستگاهها باید هر چه در توان دارند برای برگزاری مناسب این برنامه معنوی و فرهنگی به کار گیرند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک  با اشاره به نقش مهم برنامه های راهیان نور در مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمنان گفت: به عنوان نمونه دلنوشته های دانش آموزان شرکت کننده در این سفرهای معنوی و فرهنگی و یا تماس های خانواده های آنان برای سفرنشان از تاثیرگذاری بالای این سفرها بر روی دانش آموزان است.

رضایی تصریح کرد: ترویج درست و شایسته فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده سلامت و امنیت جامعه است و می تواند نقش مهمی را در عرصه های فرهنگی بر عهده گیرد.

وی افزود: راویان نور نیز باید با دقت بیشتری انتخاب شوند و با تسلط و آگاهی کامل به روایت گری  شایسته ای برای دانش آموزان که اغلب آنها شرایط هشت سال دفاع مقدس را لمس نکرده اند، بپردازند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: راهیان نور دانش آموزی حرکت بسیار مبارکی است به این سبب که جوانان و نوجوانان امروزی که دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند می توانند به وسیله این حرکت با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon