تدوین آیین‌نامه مسکن امید در هیأت امنای تأمین اجتماعی/«امید» کارگران زنده می‌شود؟

تدوین آیین‌نامه مسکن امید در هیأت امنای تأمین اجتماعی/«امید» کارگران زنده می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: بیش از ۵ ماه از وعده ربیعی برای خانه دار شدن کارگران می‌گذرد و اکنون پس از گذشت این مدت طولانی آیین نامه مسکن امید در حال بررسی برای تدوین در هیأت امنای تأمین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 174 روز از وعده ربیعی درباره " مسکن امید" کارگران می‌گذرد و هنوز این طرح در حد همان اطلاع رسانی در روز کارگر باقی مانده است.

با وجود اینکه کارگران جزو دهک‌های پایین جامعه هستند و انتظار می‌رفت ربیعی طرح مسکن امید را که وعده برای صاحب‌خانه شدن 3 تا 6 میلیون کارگر بیمه شده و همچنین بازنشسته فاقد مسکن را در برنامه داشت را عملیاتی کند اما هنوز اجرایی نشده است و صرفاً تمام اقدامات به خبررسانی پیرامون انعقاد قراردادی ما بین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه خلاصه شده است تا جایی که برخی از کارگران امیدشان از مسکن امید نا امید شده است و خیلی باور ندارند که این موضوع رنگ واقعیت به خود بگیرد.

14 اردیبهشت ماه سال جاری بود که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر مسکن کارگری و مستمری بگیری دارند و از امضای  تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن امید خبر داد.  با این تفاهم نامه مقرر شد طرح موسوم به «مسکن امید» با اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار کلید بخورد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای آن تفاهم‌نامه تصریح کرده بود: براساس برنامه ریزی انجام شده، تا سه سال آینده 10 هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه برای مسکن کارگری و مستمری بگیران تخصیص می یابد و رایزنی برای جلب منابع بانکی و آورده کارگران نیز در دست انجام است.

به گزارش تسنیم، آنطور که وزارت کار اعلام کرده بود،‌مقرر شده بود که این وزارتخانه با همکاری شرکت خانه سازی ایران مقدمات ساخت خانه برای کارگران را با اولویت ساخت در شهرهای صنعتی بزرگ دنبال کند.اما با وجود انعقاد قرار داد با وزارت راه و شهرسازی هنوز وعده تفاهم این دو وزارتخانه رنگ واقعیت نگرفته است.

با وجود گذشت حدود 5ماه از اطلاع رسانی درباره مسکن امید، این موضوع را از نمایندگان کارگران پیگیری کردیم . فرامرز توفیقی، مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در این باره می‌‌گوید: بر اساس پیگیری‌هایی که داشتیم، آیین نامه مسکن امید در هیأت امنای تأمین اجتماعی در دست تهیه است.

وی ضمن انتقاد از رویه کند تهیه این آیین نامه می‌گوید: متأسفانه روند به کندی در حال سپری شدن است، ما از وزیر انتظار داریم به وعده خود در این زمینه عمل کند و با سرعت بیشتری موضوع به این حائز اهمیتی را مد نظر قرار دهد.

این فعال کارگری مسکن امید را یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت می‌داند و بیان می‌کند:مسکن و سبد غذایی دو نکته مهم برای کارگران است که تحقق هر دو از سوی ربیعی وعده داده شده بود و کارگران منتظر تحقق آن هستند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه