عاشورا، فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای ۱۳ آبان است

عاشورا، فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای 13 آبان است

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه ۱۳ آبان روز استکبار جهانی به عنوان یکی از ارزش‌های به دست آمده از حماسه عاشورای حسینی، گفت: باید از فرصت عاشورا برای بیان دستاوردهای ۱۳ آبان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد احمدی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی رسیدگی به آیین‌های ویژه همزمانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز عاشورای حسینی در استانداری گیلان با بیان اینکه استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها به شکل مناسب در این روز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا هیچ چیز نتواند عاشورای حسینی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه 13 آبان روز استکبار جهانی به عنوان یکی از ارزش‌های به دست آمده از عاشورای حسینی، افزود: باید از فرصت عاشورا برای تبیین 13 آبان و دستاوردهای آن استفاده و اهداف امام حسین(ع) را از این قیام برای جامعه به ویژه جوانان تبیین کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اعلام آمادگی استانداری گیلان برای همکاری با هیئت‌های مذهبی، دسته‌جات عزاداری و متولیان مربوط به برگزاری مراسم‌های 13 آبان در استان ، گفت: این مهم به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

احمدی‌پور تاکید کرد: فرمانداری‌ها موظف‌اند تا با توجه به شرایط روز، نسبت به فراهم کردن و ایجاد هماهنگی بین مسئولان نظارتی و برگزار کننده آیین‌های مذهبی اقدام لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها باید برای ایجاد انسجام و وحدت برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده باشد، خاطرنشان کرد: برای تقویت نظام در کنار استفاده از منابع مالی باید از منابع معنوی موجود در جامعه که سرمایه‌های اجتماعی هستند به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم و هنر مسئولان باید هم افزایی ظرفیت‌های موجود باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: برای انجام فعالیت‌های مذهبی و دستیابی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید رفاقت داشته و رقابتی عمل نکنیم و همه دلسوزان انقلاب اسلامی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

احمدی‌پور با بیان اینکه باید از این فرصت‌ها به عنوان ظرفیتی در راستای دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: انقلاب ایران اسلامی برگفته از فرهنگ عاشوری و قیام امام حسین(ع) است به همین دلیل باید با حفظ حرمت‌ها در این ایام مراسم‌های عزاداری و روز 13 آبان به نحو شایسته برگزار شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon