افزایش حمایت‌های مردمی از انصارالله/تدوین قانون اساسی یمن در مراحل پایانی

افزایش حمایت‌های مردمی از انصارالله/تدوین قانون اساسی یمن در مراحل پایانی

خبرگزاری تسنیم: قدردانی مسئولان استان «ذمار» یمن از تلاش های انصارالله برای برقراری امنیت، ابراز نگرانی عربستان از حوادث یمن و اقدام سازمان ملل در قرار دادن اسم رهبر جنبش انصارالله در کنار دیکتاتور سابق یمن از مهمترین تحولات یمن در ۲۴ ساعت گدشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی این کشور مهمترین تحولات یمن طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است.

تدوین قانون اساسی یمن به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود

کمیته قانون اساسی یمن اعلام کرد که کار تدوین بندهای قانون اساسی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و در پایان ماه نوامبر آینده به پایان خواهد رسید تا بعد از تصویب به همه‌پرسی مردم یمن گذاشته شود.

یک مقام مسئول در این کمیته گفت: تاکنون 80 درصد از مواد و بندهای قانون اساسی آماده شده و در این راه از تجارب کشورهای فدرالی استفاده شده است.

قدردانی مسئولان استان «ذمار» از تلاش‌های انصارالله

از سوی دیگر کمیته امنیتی استان «ذمار»واقع در مرکز یمن با حضور «محسن طاووس» نماینده انصار الله نشستی را برای بررسی اقدامات لازم جهت تامین امنیت و ثبات در این استان، برگزار کردند.

دبیر کل کمیته امنیتی استان ذمار از تلاش های انصار الله برای جلوگیری از کشیده شدن این استان به خشونت قدردانی کرد.

تحرکات سازمان ملل برای حذف انصارالله از صحنه سیاسی یمن

افزایش حمایت های مردمی از اقدامات انصارالله و کمیته های مردمی برای برقراری امنیت در یمن در حالی است که روز گذشته کارشناسان کمیته تحریم‌‌های سازمان ملل اسامی 5 نفر که آنها را موانع پیشرفت روند سیاسی در یمن معرفی است را منتشر کرد. علی عبد الله صالح دیکتاتور سابق یمن و احمد علی فرزند وی، رهبر جنبش انصارالله و برادر وی عبدالخالق الحوثی، و «ابو‌علی‌کرم الحاکم» از فرماندهان میدانی جنبش انصار الله در این لیست هستند.

قرار است که اوایل سال جدید میلادی پرونده‌های این افراد به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده شود.

ابراز نگرانی عربستان از حوادث اخیر در یمن

مجلس شورای مشورتی عربستان روز گذشته در جلسه‌ای با ریاست سلمان بن عبد العزیز ولیعهد این کشور از آنچه که بالا گرفتن «خشونت» در این کشور خواند، ابراز نگرانی کرده و این خشونت‌ها  را «خونین» توصیف کرده است.

شورای عربستان از گروه‌های سیاسی یمن خواسته است تا «منافع گروهی محدود » را بر منافع ملی ترجیح ندهند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت