ترافیک دیپلماتیک در تهران؛ شبکه‌سازی مناسبات نیاز راهبردی منطقه‌ای

ترافیک دیپلماتیک در تهران؛ شبکه‌سازی مناسبات نیاز راهبردی منطقه‌ای

خبرگزاری تسنیم: سرعت تحولات منطقه‌ای و یکسانی و یکپارچگی تهدیدات برنامه‌ریزی شده غربی که امروز بنام داعش در منطقه شناخته می‌شود الزام‌های جدید را پیش رو می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنچه که وزیر دفاع لبنان را به تهران کشانده یا نخست وزیر جدید عراق را برای پایه‌ریزی فصل جدیدی از مناسبات در تهران حاضر کرده یا حتی هیئت گسترده و عالیرتبه روسی را پس از یک دیدار چند ساعته با پوتین راهی تهران نموده است در یک فصل مشترک برجسته به تهدیدات داعش برای منطقه و کشورهای آن مرتبط می‌سازد.

مناسبات دو جانبه و همکاری های اقتصادی، سیاسی، فنی، بازرگانی و صنعتی، پوسته اولیه سفرهای یاد شده یا دیدار مقامات ارشد ارمنستان را تشکیل می‌دهند ولی آنچه این دیدار و سفرها را جدی‌تر ساخته و اهتمام اعضای آن را در تهران نشان می‌دهد، پایه‌ریزی سازوکارهای همه جانبه‌ای در مبارزه با تررویسم و مقابله با تهدیدات مشترک امنیتی است.

لبنانی‌ها ، سوری‌ها و عراقی‌ها به همان میزان که روس‌ها احساس خطر می‌کنند و برای یک اقدام دسته‌جمعی و شبکه‌سازی مناسبات آماده هستند، آمادگی دارند و این احساس مشترک از مرزهای برآوردهای حکومتی به عمق جوامع انسانی در این کشورها هم نفوذ کرده است.

امروز طوایف ، اقوام و مذاهب گوناگون که هدف سیاست‌های ماکیاولی و تروریستی آمریکا قرار گرفته‌اند در رنج هستند و از اینکه ترکیه، عربستان، قطر، امارات و اردن در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی حاشیه امنیتی برای اقدامات ضد بشری و غیرقانونی برای خود قائل هستند، نگران می‌باشند و به دنبال تدبیر هستند.

آمریکا برای باقی‌ماندن در جایگاه رهبری جهانی خود، حاضر است که از تمامی مرزها عبور کند و تمامی قوانین و عرف‌ها را زیر پا بگذارد و به حداقل‌های اخلاقی هم پایبند نباشد. آمریکا حاضر است برای چپاول ثروت دیگران و امنیت رژیم صهیونیستی، از کیسه ارتجاع عرب خرج کرده و اندیشه‌های وحشی و تروریستی تکفیری را بکار گرفته و برای فتنه مذهبی، آتش‌افزایی کند.

آمریکا ، انگلیس ، اسرائیل و ارتجاع و ابزار تروریستی آنها یعنی داعش، النصره و القاعده برای سرکوب و به خون کشیدن همه جنبش‌های مردمی و آزادیخواه و متمدن آماده هستند و در میدان بسر می‌برند تا مردم بحرین، یمن ،عراق و مصر و بقیه ملت‌های منطقه در حسرت آسایش و آرامش باشند.

آنچه در برنامه‌های ضد انسانی فوق قرار دارد فراتر از حریم‌های فردی و اجتماعی به حاکمیت‌ها و حکومت‌ها هم در حال تعرض است و به همین دلیل است که محور ایران باید به عمود خمیه یک سیستم منطقه‌ای و شبکه‌سازی کردن مناسبات امنیتی، سیاسی و نظامی و ... تبدیل شود و صادقانه با تروریسم به مبارزه برخیزد و فریب و دروغ بزرگ غرب را کنار زده و آرامش را به منطقه بازگرداند.

تروریسم داعش و تکفیری‌گری، برنامه بلند مدت، پیچیده، مداخله‌گرانه، خونین و ضد بشری است که با هدف بازسازی هیمنه آمریکا و غرب و ارتجاع و سست کردن محور مقاومت و تضمین بخشیدن به امنیت رژیم صهیونیستی بنا شده است که یک سیستم همکاری امنیتی منطقه‌ای یاید به ابعاد مختلف و خطرناک این پدیده پاسخ گفته، با انسجام و هم‌افزایی پتانسیل‌ها و اقدامات مستقل و موثر از آسیب‌رسانی این ابزار استعماری جدید ممانعت به عمل آورد.

عمق نگاه نیکلای پاتروشوف دبیر شورای امنیت روسیه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق، سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان و بشار اسد رئیس جمهور سوریه یکسان است و در همکاری با تهران امید به پایه‌گذاری حرکتی نوین در همکاری‌های منطقه‌ای بسته است.

این بدیهی است که استحکام و فربه کردن مناسبات همه جانبه در استمرار و بقای همکاری‌های امنیتی - نظامی آثار ماندگاری بجای خواهد گذاشت و از آسیب‌های خارجی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان