هشتمین همایش ملی زمین‌شناسی در اراک برگزار می‌شود

هشتمین همایش ملی زمین‌شناسی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور اراک از برگزاری هشتمین همایش ملی زمین شناسی به میزبانی پیام نور اراک در دو روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اراک، مصطفی یوسفی راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری هشتمین همایش ملی زمین شناسی که در جمع خبرنگاران در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد اظهار کرد: زمین شناسی علوم پایه و مباحث مربوط به آن در چهار حوزه زمین شناسان درباره پدیده های زمین شناسی، مطالعه ساختارهای زمین شناسی، مطالعه و شناسایی مواد و مصالح زمین وزمان در زمین شناسی کاربرد دارد.

وی افزود: زمین شناسی در توسعه و اقتصاد کشور کاربردی است مانند اراضی کشاورزی هر ساله تحقیقاتی در این‌باره انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک با اشاره به برگزاری این همایش گفت: این همایش  در 7دوره در سطح کشور برگزار شده است که اراک میزبان 8دوره آن است.

یوسفی راد تصریح کرد: دانشگاه اراک نتوانست رشته زمین شناسی را به رشته های این دانشگاه  اضافه کند ودانشگاه پیام نور اراک تنها توانسته این رشته را در دانشگاه خود تدریس کند.

وی افزود: افتتاحیه این همایش در روز 5شنبه 1آبان در سالن همایش دانشگاه با حضور استاندار به عنوان سخنران برگزار می‌شود وزمین شناسان مقاله‌های خود را ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک با اشاره به ملی بودن این همایش گفت: این همایش مورد حمایت دانشگاه‌ هایی مانند دانشگاه تهران ،شهیدبهشتی، خوارزمی، تربیت مدرس، بین المللی قزوین ،معدن دانشگاه کرمان، شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اراک  قرار گرفته است.

یوسفی راد تصریح کرد: از50 دانشگاه‌ای مختلف در سطح کشور مقالات خود را ارائه دادند که هرمقاله توسط 2داور قضاوت می‌شود.

وی افزود: از 357 مقاله ای که ارائه شد 330 مقاله قابل بررسی بوده که ازبین آنها حدود 220 مقاله پذیرفته شده، تعداد 72 مقاله به صورت سخنرانی وبقیه به صورت پوستر در دو روز همایش ارائه می‌شود که ازدانشگاه پیام نور استان مرکزی 6مقاله موجود بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور اراک با اشاره به محورهای این همایش گفت: محور شامل زمین شناسی، زیست محیطی، پزشکی نفت ومنابع زیرزمینی ،چینه شناسی وفسیل، تکتونیک وساختمانی، زمین شناسی اقتصادی، آبهای زیرزمینی، زمین گردشگری است.

یوسفی‌راد تصریح کرد: درهمایش برای استفاده از پنل ها از همه محققان ومسئولان اجرایی استان دعوت شده  نیز ازمعاون استانداری که جزهیئت داوران است هم دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: پایان نامه هایی که از دانشجویان مقطع  فوفپق لیسانس و دکترا از سی و یکم مهر  سال‌های 91تا93 که 21پایان نامه دارای خروجی که شامل اکتشاف واختراع و مقاله بوده است  تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon