«صبحی که نزدیک است»، مستند پیاده‌روی اربعین در شبکه ۲

«صبحی که نزدیک است»، مستند پیاده‌روی اربعین در شبکه 2

خبرگزاری تسنیم: مستند «صبحی که نزدیک است» با موضوع پیاده روی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در ایام محرم روی آنتن شبکه دو می‌رود.

وحید چاووش تهیه‌کننده و کارگردان «صبحی که نزدیک است» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: این مستند در 63 دقیقه به پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تحرکات اخیر گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به (داعش) می‌پردازد.

وی افزود: تصویربرداری «صبحی که نزدیک است» در مدت زمان 20 روز و در شهرهای مختلف کشور عراق مثل نجف، بغداد، جاده سامرا و... انجام شده و یک پیام مهم برای وهابیون، مخالفین اهل بیت (ع) و کسانی دارد که از 1400 سال پیش تا امروز در قالب گروه‌ها و حکومت‌های مختلف به دشمنی با اهل بیت (ع) پرداخته‌اند.

چاووش ادامه داد: در این مستند از منظر تاریخی به شهادت سید الشهدا (ع) و دشمنی مخالفان اهل بیت (ع) ازحاکمین اموی و عباسی گرفته تا وهابیون و گروه‌های مانند داعش پرداخته می‌شود، آنهایی که دینشان سرشار از خشونت است و 1400 ساله به کشتار محبان اهل بیت (ع) دست زدند ولی در طول تاریخ همواره در رسیدن به اهداف خود ناکام بوده‌اند.

وی تصریح کرد: از شروع پیاده روی زائران کربلا در روز اربعین به مدت 10 روز مستمر همراه با زائران اباعبدالله (ع) فیلمبرداری داشتیم و در آن به جستجو و نمایش منازلی که حضرت سیدالشهدا (ع) در طول مسیرشان از مدینه تا عراق در آن‌ها تشرف یافتند، پرداختیم.

چاووش گفت: «صبحی که نزدیک است» با استفاده از تصاویر و مستندات تاریخی و به واسطه دو راوی حرف‌های مهمی درباره وقایع صحرای کربلا نقل می‌کند.

وی ادامه داد: در ساخت این مستند فقط به منابع و تصاویر آرشیوی متکی نبودیم و تصاویر بکر و قابل قبولی نیز در طول سفر به عراق ضبط شدند.

چاووش گفت: این مستند از منظر تاریخی اهداف و ریشه شکل گیری گروه تروریستی موسوم به (داعش) را معرفی می‌کند، اینکه این پدیده به ظاهر 4 یا 5 ساله چگونه در جریان تاریخی 1400 ساله فعالیت کرده، ناکام مانده و همواره نیز ناکام خواهد ماند.

وی تصریح کرد: این مستند همچون دیگر کارهای من به بهانه پیاده روی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تولید شده و خود تدوین آن را بر عهده داشتم.

«صبحی که نزدیک است» به سفارش گروه مستند شبکه دو تولید شده و از عوامل آن می‌توان وحید چاووش به تهیه کننده، کارگردان و تدوین، سیداکرم حسینی و سیدحیدر یعقوبی مدیر تولید و امیر زبهیده تصویربردار اشاره کرد.

وحید چاووش مستندساز جوانی است که ساخت مستند‌های «سقف آسمان»، «خاطرات ابری نیست»، «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن»، «قصه‌های ناخوانده» و «مادر» را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران