آیت‌الله مهدوی‌کنی همگام با امام (ره) و مقام معظم رهبری، جایگاه ولایت را حفظ کردند

آیت‌الله مهدوی‌کنی همگام با امام (ره) و مقام معظم رهبری، جایگاه ولایت را حفظ کردند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی همواره همگامی خود را برای حفظ نظام با امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظ و از شخصیت‌های برجسته فقهی وسیاسی کشور بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با تسلیت درگذشت این فقیه مبارز اظهارکرد: آیت الله مهدوی کنی قبل از انقلاب و در طول  تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی از یاران امام ، انقلاب و نظام اسلامی بودند.

دادستان کل کشور افزود: آیت الله مهدوی کنی قبل از انقلاب اسلامی از موسسین جامعه روحانیت مبارز بودند وبعد از  پیروزی انقلاب نیز مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه کمیته انقلاب اسلامی تنها دستگاهی بود که می توانست بعد از انقلاب امنیت شهری کشور و برخورد با عوامل ضد انقلاب را دنبال و حفظ کند بیان کرد: ریاست این کمیته را ایشان برعهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آیت الله مهدوی کنی با ساماندهی پرمسئله و امنیت شهری،  سخت ترین شرایط  بعد از انقلاب  اسلامی را مدیریت  کردند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از آنکه مشکلات خاتمه وضعیت بعد از انقلاب سامان گرفت ایشان احساس کردند که باید برای آینده نظام  وانقلاب اسلامی کادرسازی شود.

دادستان کل کشور گفت: ایشان مرکز کادرسازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) بنا نهادند و امروز این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه موفق بعد از انقلاب درکادرسازی نیروهای انقلاب اسلامی  نقش موثری داشته و دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه آیت الله مهدوی کنی در سخت ترین وبحرانی ترین شرایط بعد از انقلاب اسلامی  نقش بی بدیلی ایفا کردند اظهارکرد: ایشان بعد از شهادت شهیدان رجایی وباهنر رئیس جمهور و نخست وزیر در اول انقلاب باز هم در جایگاه  نخست وزیری نقش و جایگاه خود راحفظ کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایشان در جایگاه  وزارت کشور و نخست وزیری نقش بی بدیلی داشت.

وی گفت: ایشان درقبل از پیروزی انقلاب اسلامی در صف مقدم مبارزه با حکومت ستم شاهی نقش ارزشمندی ایفا کردند وبعد از پیروزی انقلاب اسلامی  درصف مدافعین نظام که از اعرف معروفات است همواره همگامی خود را برای حفظ نظام با امام (ره) ومقام معظم رهبری حفظ  و از شخصیت های برجسته فقهی وسیاسی کشور بودند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ایشان بیش از50 سال کارسیاسی کردند اظهار کرد: ایشان با دین مداری، ولایتمداری وسیاست مداری  نقش بزرگی در راه حفظ انقلاب اسلامی داشته‌اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon