آیت‌الله مهدوی‌کنی مهره‌ای بی‌بدیل برای نظام اسلامی بود


آیت‌الله مهدوی‌کنی مهره‌ای بی‌بدیل برای نظام اسلامی بود

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی مسئولی متعهد دلسوز و فعال بود و در همه این دوران زی طلبگی و ساده‌زیستی را حفظ کرد و یکی از مهره‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر برای انقلاب و نظام بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری فقدان این عالم را ضایعه بزرگی ذکر و اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی یک روحانی جامع و بی‌نظیر بود و کمتر روحانی در کشور داریم که از نظر علمی در حد بالا و از تحصیل‌کرده‌های مکتب حضرت امام و آیت‌الله العظمی بروجردی باشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی دارای تحصیلات برجسته و صاحب کرسی تدریس در حوزه علمیه بود افزود: این عالم برجسته در حوزه علمیه و دانشگاه امام صادق (ع) با تربیت طلاب و دانشجویان متدین و متعهد و خدوم به‌نظام خدمت کرد و تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) از افتخارات بزرگی بود که نصیب ایشان شد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در جنبه‌های سیاسی، ایشان از جمله کسانی بود که با شروع حرکت‌های انقلابی امام (ره) و هماهنگی با رزمندگان و همچنین بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بسیار مهمی در کشور ایفای نقش کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی در سمتی که منصوب می‌شد منشا اثر بود تأکید کرد: ایشان در سمت‌های مختلفی از جمله شورای عالی انقلابی فرهنگی، پست نخست‌وزیری، وزارت کشور و ریاست مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان یک مسئول متعهد و دلسوز تلاش اثرگذاری داشت و در همه این دوران زی‌طلبگی و ساده‌زیستی را حفظ کرد و یکی از مهره‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر بود.

مقتدایی با اشاره به حضور مؤثر و نقش‌آفرین آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: ایشان در زمان ریاست مجلس خبرگان رهبری با آرامش مجلس را اداره می‌کرد، جایشان واقعاً خالی است و خداوند ان‌شاءالله ایشان را رحمت کند.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon