قیمت نفت به مرز ۸۶ دلار رسید

قیمت نفت به مرز 86 دلار رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۵۵ سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۸۵ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتشار خبرهایی امیدوار کننده از تقاضای نفت چین موجب شد که قیمت نفت برنت امروز در نزدیکی 86 دلار باقی بماند، هرچند فزونی عرضه و نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد بقیه  کشورهای جهان موجب شد که رشد قیمت نفت محدود باشد.
تقاضای ضمنی برای نفت از سوی چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت 6.2 درصد افزایش یافت و به 10.3 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از ماه فوریه تاکنون به شمار می رود.
تولیدات کارخانه ای چین نیز بیشتر از حد پیش بینی ها بود و با رشدی 8 درصدی در ماه سپتامبر نسبت به یک سال پیش، امیدها به قوت گرفتن ترمیم اقتصادی چین را افزایش داد.
آمارهای روز سه شنبه نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال، 7.3 درصد رشد داشته، که بالاتر از پیش بینی های قبلی بود، اما پایین ترین رقم رشد از زمان بحران مالی تاکنون بود.
تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «قیمت نفت در واکنش به افزایش میزان تقاضای چین افزایش یافته است... افزایش تقاضای چین احتمالا بیشتر به دلیل پر کردن حجم ذخایر این کشور بوده است. شرکت های چینی به این دلیل اقدام به خرید نفت خام کرده اند که قیمت ها پایین آمده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 55 سنت افزایش به 85 دلار و 95 سنت رسید که فاصله معناداری با قیمت نزدیک پایین ترین رقم 4 سال اخیر در هفته گذشته داشت. اما قیمت نفت همچنان بیش از 25 درصد نسبت به ماه ژوئن کاهش نشان می دهد.
قیمت نفت خام آمریکا نیز با 55 سنت افزایش به 83 دلار و 26 سنت رسید.
کریستوفر بلو، تاجر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای چین آنگونه که پیش بینی می شد ضعیف نبود...اما من فکر می کنم در ماه های آینده ما شاهد فشار کاهشی بیشتری خواهیم بود.»
انتهای پیام/ 118

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه