جذب سرمایه‌گذار سیاست‌های اقتصادمحور را محقق می‌کند‌

جذب سرمایه‌گذار سیاست‌های اقتصادمحور را محقق می‌کند‌

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: جذب سرمایه‌گذار و تامین زیرساخت‌های شهر اراک سیاست‌های اقتصاد محور را در این کلانشهر محقق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در همایش استانی سرمایه‌گذاری کلان‌شهر اراک، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در کلانشهر اراک اظهارکرد: با داشتن یک مدیریت جهادی و عزم ملی اهداف توسعه شهر اراک می تواند محقق شود.

وی افزود: مسایل زیرساختی و تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های اولویت دار با جذب سرمایه گذاران محقق شده که با برگزاری این همایش ها این اهداف تا حد زیادی تحقق پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیار خوبی بوده که باید شناسایی شود و مورد سرمایه گذاری قرار گیرد تا رشد و شکوفایی اقتصادی در این کلانشهر تحقق پیدا کند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه علاوه بر سرمایه گذاری مدیریت نیز لازم است گفت: نظرات و ایده‌های ارائه شده باید با یک نظارت و مدیریت صحیح همراه باشد تا بتواند توسعه همه جانبه را به همراه داشته باشد.

وی افزود: روستاها و شهرها باید مطابق با استانداردها ساخته شود و توسعه یابد ولی در ساخت و احداث و توسعه این بخش ها کیفیت باید در اولویت قرار گیرد و نباید به فکر بالا رفتن آمار و ارقام بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: درساخت و توسعه کلان شهر اراک باید به مسائل زیربنایی و حیاتی توجه ویژه شود و با توجه به توسعه شهر در سال‌های آینده نقشه‌ها و ساخت و ساز و معماری شهرمورد توجه قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یکی از ارکان مهم توسعه شهر است، گفت: ساخت و ساز شهر مستلزم سرمایه‌گذاری در این بخش بوده که باید بیش از بیش در جذب سرمایه گذاران تلاش شود و در این راستا نیز برنامه ها و راهکارهایی تدوین شود.

وی افزود: شهرداری باید با مشارکت و نظارت در طرح‌های بزرگ تجاری، خدماتی، آموزشی و مسکونی و نیز اجرایی کردن این طرح ها مردم شهر اراک را از توسعه این کلانشهر بهره مند کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شهرداری باید برای تحقق اهداف توسعه کلانشهر اراک برخی اقدامات اساسی مانند طرح 55 متری و نیز برخی پروژه های عمرانی را انجام دهد که تا کنون طرح 55 متری پیشرفت چندانی نداشته و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره اینکه ایجاد مراکز تجاری و اقتصادی در توسعه شهر مهم است گفت: ساخت کمربندها و زیرگذرها می‌تواند در کاهش ترافیک شهر نیز تاثیرگذار باشد و مشکلات این بخش را نیز مرتفع کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها به نفع استان بوده و برای توسعه شهرها مشارکت بانک‌ها، پیمانکاران و سرمایه‌‌گذران داخلی و خارجی باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران بوده که باید از آن حمایت شود و شهرداری نیز باید با تشکیل اتاق فکر، مشاوره و پیگیری نسبت به ثبت شرکت های سرمایه‌گذاری اقدام کند تا بتواند اطمینان این افراد را به دست آورد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon