صندوق زمین و ساختمان در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

صندوق زمین و ساختمان در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صندوق زمین و ساختمان در همه استان‌های کشور راه اندازی می‌شود.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار کرد: با حمایت وزارت راه و شهرسازی صندوق زمین و ساختمان با هدف اتمام به موقع پروژه‌های ساختمانی و استفاده از پس اندازهای خرد مردمی و هدایت آنها برای تامین مسکن مورد نیاز کشور در سراسر کشور تشکیل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وجود 308 هزار عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: از این تعداد148 هزار عضو دارای پروانه اشتغال هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به رکود موجود در بازار مسکن گفت: متاسفانه با توجه به وجود این تعداد مهندس در کشور ساخت و ساز در کشور کاهش یافته و با رکودی در ساخت مسکن روبرو هستیم که امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته از این وضعیت خارج شویم.

ترکان گفت: بهبود صنعت ساختمان در کشور سبب بهبود شرایط اشتغال می شود و وزارت راه و شهرسازی نیز در این راه حمایت‌های خوبی انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش صادرات خدمات فنی و مهندسی در گلستان گفت: همه شرکت‌های خدماتی نمی‌توانند در بازار صادرات حاضر شوند بلکه باید یک شرکت تعیین کننده روابط و مشخص کردن بازارهای هدف باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: استان گلستان نیز می‌تواند با توجه به وجود بازارهای کشورهای همسایه خدمات فنی و مهندسی خود را به این کشورها ارائه کند.

ترکان افزود: هم‌اکنون 5 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور انجام شده که توان کشور ما بیش از این میزان است و باید با برنامه ریزی و شناسایی بازارهای هدف این میزان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon