کنترل حوادث نیازمند تکنولوژی‌های روز است

کنترل حوادث نیازمند تکنولوژی‌های روز است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بر استفاده از نظرات مخترعین، مبتکرین و صاحبنظران در مسائل پیش بینی نشده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌عصر امروز مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش بین المللی و نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی با حضور مسئولان و صاحبنظران این حوزه برگزار شد.
در این مراسم نایبی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه مترو تهران با اجرای طرح ایستگاه محوری و ارائه خدمات متمرکز شده در این جهت، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده است گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که به گفته کارشناسان فن با احتساب آلودگی بسیار بالای شهر تهران و وجود گسل‌های زلزله‌، بروز مشکلات و حوادث مختلف محتمل است.

وی با اشاره به اینکه حوادث احتمالی به دلایل نبود و کمبود ایمنی به وجود می‌آیند افزود: باید تدبیری برای این حوادث اندیشیده شود و مخترعین‌‌، مبتکرین و صاحب نظران این حوزه هستند که می‌توانند با افکار و اندیشه‌های خود خدمات رسانی بهتری را در این زمینه ارائه دهند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، مسئولان شرکت بهره برداری مترو با سازمان‌هایی مانند ستاد بحران شهر تهران، آتش نشانی و اورژانس جلساتی را برگزار کرده‌اند و نتیجه به دست آمده نشان دهند آن است که تا کنون کارهای زیادی در خصوص ایمنی و امداد رسانی در شرایط بحرانی صورت نگرفته است. به همین دلیل باید جلسات بیشتری با سازمان‌های مرتبط با این حوزه ها برگزار شودو به تجهیزاتی که مخصوص مترو است تجهیز شوند تا در مواقع نیاز بهتر کمک رسانی صورت گیرد.

نایبی اظهار داشت: برای اینکه به اهداف خود نزدیک شویم نیاز به تکنولوژی های روز داریم و امیدواریم با کمک صاحبنظران این حوزه رسیدن به این اهداف محقق شود.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به شعار شهردار تهران برای محقق شدن ساخت 30 کیلومتر مترو در سال اشاره کرد و افزود: سالانه خطوط زیادی به مترو اضافه می‌‌شود که در حال حاضر خط 3 و 7 در حال ساخت است. وقتی با این چنین سرعتی مترو می‌سازیم و بهره برداری می‌کنیم باید به این موضوع فکر کنیم که با این حجم جابجایی مسافر در شرایط بحرانی دیگران چگونه به ما دسترسی پیدا کرده و به ما کمک  خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه هر رام قطار واگن بیش از 1500 نفر را در خود جای می‌دهد و روزانه حدود سه میلیون نفر با مترو تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حادثه‌ای که چندی پیش در مترو رخ دادنشان داد افراد که برای خدمات رسانی حضور پیدا کردند برای کمک رسانی مشکلاتی را پیش رو دارند. خواسته من در این جمع ارائه پیشنهادات و راهکارهای جدید و مناسبی برای خدمت رسانی به سه میلیون مسافری است که در روز جا به جا می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon