آیین بزرگداشت قاسم بن حسن در اردبیل برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت قاسم بن حسن در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول هیئت رزمندگان استان اردبیل گفت: آیین بزرگداشت قاسم بن حسن روز هفتم ماه محرم در اردبیل برگزار می‌شود.

علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: ما در قالب برنامه‌های مختلف عزاداری در ماه محرم سعی داریم تا حرکت‌های بسیار تاثیرگذار و فراگیر را در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) با همکاری جوانان فعال و حاضر در هیئت انجام دهیم که بیش از 7 عنوان برنامه در این ایام با محوریت تاثیرگذاری فرهنگی، تربیتی و معنوی به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: هیئت جوانان عاشورایی این مجموعه به مدت 114 شب در امامزاده صالح(ع) اردبیل گرد هم می‌آیند تا در کنار اقامه عزا برای امام حسین(ع) به خواندن زیارت عاشورا و بیان احکام از سوی علما و روحانیان و بزرگان شهر در آستان مقدس امامزاه صالح(ع) اقدام کرده و بار دیگر شور و شعور حسینی خود را به نمایش بگذارند.

مسئول هیئت رزمندگان اردبیل گفت: همسو با عزاداری، هیئت پیروان عترت خواهران نیز در گرامیداشت ماه محرم در قالب ویژه برنامه‌های سفیران کوثر به اجرای برنامه می‌پردازند و این برنامه شامل خطبه خوانی و پاسخگویی به شبهات مختلف در عزاداری حسینی است که خود زمینه خوبی را فراهم می‌آورد تا خواهران بیشتر با حوادث و رویدادهای صدر اسلام به ویژه حادثه کربلا آشنایی پیدا کنند.

حسن زاده با اشاره به تلاش هیئت رزمندگان اسلام برای برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نهم آبان ماه در اردبیل بیان کرد: علاوه بر اردبیل که مراسم امسال در سالن 6 هزار نفری رضازاده برگزار می شود، در بیش از 15 شهر و بخش این استان همایش شیرخوارگان برگزار می‌شود که امیدواریم خانواده‌ها در تهیه لباس مناسب، خود پیشقدم شوند.

وی با قدردانی از همکاری خوب دانشجویان هنرستان حضرت فاطمه زهرا(س) در دوخت لباس‌های این مراسم افزود: همزمان با همایش شیرخوارگان با حضور در بیمارستان شیرخوارگان از آنها عیادت کرده و به تبرک از حسینیان لباس سبز بر تن آنها می‌کنیم و از باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) می‌خواهیم تا این کودکان را شفای عاجل دهد.

حسن زاده با اشاره به حرکت دستجات عزاداری جوانان در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم همراه با محله طوی اردبیل و دسته عزاداری مسجد میرزا علی اکبر گفت: در روز عاشورا آیین مقتل خوانی و عصر همین روز قرائت دعای ناحیه مقدس به همراه سخنران در امامزاده صالح(ع) اردبیل برگزار می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان اردبیل از برگزاری آیین بزرگداشت قاسم ابن حسن خبر داد و افزود: این برنامه نیز روز هفتم ماه محرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon