اینفو وارز: ابولا سلاح بیولوژیکی ساخت آمریکاست

اینفو وارز: ابولا سلاح بیولوژیکی ساخت آمریکاست

خبرگزاری تسنیم: یک پایگاه تحلیلی نوشت ویروس ابولا در آزمایشگاه‌های تولید تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در غرب آفریقا به وجود آمده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری – تحلیلی «اینفو وارز» در گزارشی با استناد به اظهارات دو دانشمند تاکید کرد که اپیدمی ویروس ابولا از آزمایشگاه های جنگ افزارهای بیولوژیکی آمریکا در غرب آفریقا سرچشمه گرفته است و به همین دلیل می توان دولت واشنگتن را جنایتکار برتر عصر حاضر نامید.

دکتر «فرانسیس بویل» از دانشگاه «ایلینوی» و «سیریل برادریک» در گزارش های خود که مبتنی بر ارزیابی های حقیقی است، از تست ابولا روی انسان توسط دولت آمریکا و شرکت های داروسازی این کشور در غرب آفریقا خبر داده و اعلام کرده اند که ممکن است در این آزمایش ها، واکسن طراحی شده علیه ابولا کارآمد نبوده و کسانی که تست ابولا روی آنها انجام شده است و حتی کارمندان آزمایشگاه های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا نیز که این تست ها در آنجا انجام شده است، به این ویروس مبتلا شده اند.

به نظر می رسد که این تست به این ترتیب بوده است که به کسی واکسن ابولا می زدند و سپس او را در معرض این ویروس قرار داده اند؛ ظاهرا این اقدام در راستای اجرای یک نسخه طراحی شده برای ساخت تسلیحات بیولوژیکی انجام شده است.

بویل و برادریک تاکید کرده اند که ابولا یک موجود زنده است که از نظر ژنتیکی اصلاح شده و در آزمایشگاه های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در آفریقا تولید شده است.

*ابولا یک بحران بهداشتی نیست/ ابولا سلاح بیولوژیکی ساخت آمریکا در غرب آفریقاست

دکتر بویل که تاکید دارد که آمریکا از غرب آفریقا به عنوان مکانی برون مرزی برای دور زدن کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی استفاده کرده است، در پاسخ به این سوال که آیا ابولا صرفا نتیجه یک بحران بهداشتی در آفریقا به دلیل شکاف زیاد بین پرسنل، تجهیزات و داروهای پزشکی است یا خیر، پاسخ داد که این اصلا صحت ندارد و صرفا نوعی تبلیغات است.

بوبل گفت که بحران ابولا، یک سلاح بیولوژیکی است که در آزمایشگاه های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در غرب ساحل آفریقا ساخته شده اند و با نگاهی به نقشه ارائه شده توسط مرکز کنترل بیماری ها، می توان مکان قرار گرفتن این آزمایشگاه ها را تشخیص داد؛ این آزمایشگاه ها کانون اپیدمی ابولا هستند.

بویل گفت که پنتاگون و آژانس های دولتی آمریکا می گویند که در این آزمایشگاه ها در زمینه دفاع در برابر تسلیحات بیولوژیکی تحقیق می کنند اما این گفته آنها یک ترفند است؛ مقامات پنتاگون می گویند که می خواهند در این آزمایشگاه ها واکسن بسازند و این بحث دفاعی آنهاست اما بعد، کاری که آنها در آنجا می کنند ایجاد خود عامل سلاح بیولوژیکی است که این کار به طور معمول از طریق طراحی ژنتیکی «دی ان ای» صورت می گیرد.

این دانشمند آمریکایی گفت که دلایل محکمی از اسناد پنتاگون در اختیار دارد که نشان می دهد مرکز مبارزه با بیماری از اوایل سال 1988 میلادی تاکنون، مشغول انجام کارهای مرتبط با تسلیحات بیولوژیکی برای وزارت دفاع آمریکا در «سیرالئون» کانون شیوع ابولاست و حتی این همکاری ممکن است به زمان عقب تر باز گردد زیرا ساخت ساختمان این آزمایشگاه ها نیز زمان بر بوده است.

علاوه بر این، دولت آمریکا صراحتا اعلام کرده است که لیبریا که زمانی مستعمره واشنگتن بود، عضو کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی نبوده است و همین امر می تواند امکان دور زدن این کنوانسیون توسط واشنگنتن و تولید تسلیحات بیولوژیکی در لیبریا را فراهم کند.

علاوه بر این، گینه نیز کشور سومی است که کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی را امضا نکرده است و بنابراین، به نظر می رسد که آژانس های مختلف دولت آمریکا با حضور در این کشورهای آفریقایی، همواره در حال دور زدن این کنوانسیون و ساخت تسلیحات بیولوژیکی بوده اند.

*هدف آمریکا از اعزام نظامیان به آفریقا، تاسیس پایگاه نظامی است نه مبارزه با ابولا

بویل در تشریح علت اقدام اخیر آمریکا در اعزام نظامیان خود برای مهار ابولا گفت که ارتش آمریکا صرفا به لیبریا حمله کرده است و نیروهای جنگی خود را به بهانه مقابله با  ابولا به این کشور اعزام کرده است و این نیروها هیچ آموزشی برای ارائه خدمات پزشکی به مبتلایان به این ویروس ندیده اند؛ این نظامیان به منظور ایجاد پایگاه نظمی در لیبریا، به این کشور اعزام شده اند و انگلیس نیز مشغول انجام همین کار در سیرالئون است؛ فرانسه نیز پیشتر در مالی و سنگال حضور پیدا کرده است؛ بنابراین، متاسفانه دولت های لندن و پاریس و واشنگتن نظامیان خود را برای درمان مبتلایان به ابولا، به این کشورها نفرستاده اند.

این استاد آمریکایی که پزشکی برجسته و حامی حقوق بین الملل است، همچنین در پاسخ به احتمال استفاده داعش از ابولا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی گفت که این اخبار صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و دولت آمریکا در تلاش است تا ذهن مردم را با چنین اظهاراتی از حقیقت آنچه در آزمایشگاه های دولت واشنگتن در غرب آفریقا در حال انجام است، دور کند و داعش کاری به ابولا ندارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان