آیت الله مهدوی کنی خدمات خالصانه‌ای در حوزه و دانشگاه از خویش به یادگار گذاشت

آیت الله مهدوی کنی خدمات خالصانه‌ای در حوزه و دانشگاه از خویش به یادگار گذاشت

خبرگزاری تسنیم: وزات علوم با صدور بیانیه‌ای درگذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، وزارت علوم با صدور بیانیه‌ای درگذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت و تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی خدمات خالصانه‌ای در حوزه و دانشگاه از خویش به یادگار گذاشت.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

روح بلند اندیشمند فرزانه و معلم اخلاق و اسوه خدمت و فضیلت حضرت آیت الله مهدوی کنی (رض) به پیشگاه حضرت دوست و جایگاه ابدی صالحین شتافت ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی و علمی کشور و باری بر قلب مشتاقان علم و دانش و دیانت پدیدآورد و حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی را به سوگی عظیم نشاند.

بی‌شک حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره) عمر پربرکت خویش را در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، اعتلای دانش و تربیت دانشوران فرهیخته سپری کرد و اندیشه زلال و مجاهدات مستمرشان در تاریخ بصیرت و دانایی، جاری بوده و صفا، پاکی، ساده زیستی و خدمت بدون چشم داشت از ویژگی‌های مبرهن و بارز این انسان ساعی، صادق و سخت کوش محسوب می‌شود.

این عالم ربانی در طول حیات طیبه خویش در تمام عرصه‌ها بی‌هیچ شائبه‌ای و به دور از هرگونه تعلقات فانی دنیا کوشید و با حمایت‌های همه جانبه به ویژه حمایت‌های مالی، خدمات خالصانه و خداخواهانه‌ای در حوزه و دانشگاه از خویش به یادگار گذاشت.

تلاش در تأسیس و راه اندازی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) که نقشی مؤثر در رشد علمی کشور داشته است، از لوح ضمیر مشتاقان دانش و پژوهش محو نخواهد شد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و ریاست دانشگاه امام صادق (ع) را به مقام معظم رهبری، اعضای مجلس خبرگان رهبری، مراجع و علمای عظام ، جامعه حوزوی و دانشگاهی،  آحاد مردم خدا جوی میهن مان ، به ویژه استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه امام صادق (ع) و بیت شریف ایشان تسلیت گفته  و از بارگاه حضرت سبحان، علو درجات ایشان را خواستار است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon