نگرانی مجلس از شیوه واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی و تهدید کیفیت آموزش

نگرانی مجلس از شیوه واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی و تهدید کیفیت آموزش

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ واگذاری مدارس دولتی با دانش‌آموز به بخش خصوصی قانونی نیست از سوی دیگر واگذاری مدارس به موسسان بخش خصوصی در اختیار رؤسای مناطق است که این موضوع جای نگرانی دارد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت:‌ در این جلسه نمایندگان مجلس نگرانی‌های خود را درخصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اعلام کردند.

وی افزود: به اعتقاد نمایندگان مجلس واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی خلاف اصل 30 قانون اساسی، قانون بودجه و قانون مدیریت خدمات کشوری است. در بودجه سال 93 ذکر شده که آموزش و پرورش می‌تواند از مدارس غیردولتی خرید خدمات آموزشی داشته باشد اما هم‌اکنون شاهد هستیم که مدارس دولتی با دانش‌آموز به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌هم‌اکنون 200 هزار دانش آموزی که در مدارس دولتی تحصیل می‌کردند به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و معلمانی به این دانش آموزان آموزش می‌دهند که برخی از آنها اصلا سابقه کار معلمی ندارند و با روش‌های تدریس به ویژه تدریس کتب جدید آشنایی لازم ندارند.

کوچکی‌نژاد عنوان کرد:‌در زمان وزارت آقای علی‌احمدی سابقه ورود نیروهای خرید خدمات آموزشی به نظام تعلیم و تربیت را شاهد بودیم که بر این اساس 30 هزار نیرو به مجموعه وزارت آموزش و پرورش وارد شدند اما زمانی که وزیر بعدی روی کار آمد اعلام کرد که این کار خلاف قانون بوده و آن را لغو کرد.

وی ادامه داد:‌ هم‌اکنون در قالب طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، معلمانی توسط موسس جذب می‌شوند که هیچ گونه تجربه تدریس ندارند از سوی دیگر واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی دارای مشکل است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌سوالی که مطرح بوده این است که آیا برای واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی قانون رعایت شده است؟‌یعنی مناقصه برگزار شده است؟‌ در پاسخ باید گفت که قانون رعایت نشده و برای واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مناقصه و فراخوان اعلام نشده است بلکه واگذاری مدرسه به موسسان به تشخیص و اختیار روسای مناطق است که این موضوع خلاف قانون است.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: مشکل مهم دیگر این است که با واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی کیفیت آموزش لطمه می‌بیند و 200 هزار دانش‌آموز در قالب این طرح توسط معلمان بدون تجربه آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon