مدال طلای مرتضی مختاری به علیرضا مختاری رسید/ جوکار نایب قهرمان شد

مدال طلای مرتضی مختاری به علیرضا مختاری رسید/ جوکار نایب قهرمان شد

خبرگزاری تسنیم: مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی اینچئون که روز گذشته به نام مرتضی مختاری ثبت شده بود به علیرضا مختاری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته و در جریان رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در پرتاب دیسک مردان کلاس F 53/54 در حالی که نام مرتضی مختاری به عنوان نفر اول این کلاس و برنده مدال طلا اعلام شده بود بعد از مدتی نام نفر دوم که او هم نماینده ایران یعنی علیرضا مختاری بود به عنوان قهرمان این رشته ثبت شد.

دلیل این اتفاق هم ادغام ورزشکاران دو کلاس عنوان شد که بعد از قرار گرفتن رکوردها در جدول حتی با وجود اینکه مرتضی مختاری بیش از هشت متر پرتاب کرده بود اما جایی در بین نفرات برتر که کمتر از او پرتاب کرده بود، نداشت.

طلای علیرضا مختاری در روز گذشته یازدهمین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر در این رقابت‌ها بود.

علیرضا مختاری روز یکشنبه نیز در پرتاب دیسک موفق به کسب یک مدال طلای دیگر شده بود.

بر اساس آنچه در سایت مسابقات درج شده است علیرضا مختاری با رکورد 6 متر و 60 سانتیمتر اول شده و عبدالرضا جوکار دیگر نماینده کشورمان با حدنصاب 5 متر و 53 سانتیمتر به عنوان دوم و مدال نقره دست یافته است. این در حالی است که در جدول اعلام شده خبری از مرتضی مختاری که پیش از این و در ورزشگاه قهرمان اعلام شده بود، نیست.

بهمن رضایی، سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین در این خصوص گفت: بر اساس قوانین، کلاسبندی ورزشکاران به صورت تئوری و بخشی هم به صورت عملی انجام می‌شود. در این ماده هم کلاسبندها با حضور در مسابقه کلاس مرتضی مختاری را تغییر دادند و او باید امروز در کلاس جدیدش یعنی کلاس 4 مسابقه دهد.

وی افزود: به همین دلیل بعد از اتمام مسابقه و با وجود اعلام نتایج تصمیم گرفته شد تا مرتضی مختاری از این کلاس به کلاس دیگری برود و مدال طلای او هم به علیرضا مختاری که دوم شده بود تعلق گیرد که در نهایت به حال کاروان ایران فرقی نکرد و تنها نام مدال‌آوران ما تغییر کرد.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: از طرف دیگر ورزشکار هندی که در این کلاس سوم شده بود نیز کلاسش تغییر کرد که با توجه به چهارمی جوکار در این ماده وی نیز با دو پله صعود صاحب مدال نقره شد.

بدین ترتیب و با توجه به اینکه مدال‌های طلا و نقره این ماده در روز گذشته به نام ورزشکاران ایران ثبت شده بود تغییری در مدال‌ها ایجاد نشد و تنها نام ورزشکاران کشورمان جابه‌جا شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon