وعده‌های مسئولان در توسعه دانشکده خبر اردبیل عملیاتی نشده است

وعده‌های مسئولان در توسعه دانشکده خبر اردبیل عملیاتی نشده است

خبرگزاری تسنیم: معاون دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل گفت: وعده و وعید مسئولان با گذشت بیش از ۷ سال از فعالیت این دانشکده هنوز عملیاتی نشده که انتظار می رود با عنایت مسئولان این وعده ها تحقق یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر غاربی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانشکده خبر اردبیل اظهار کرد: وعده و وعید مسئولان با گذشت بیش از 7 سال از فعالیت این دانشکده هنوز عملیاتی نشده که انتظار می‌رود با عنایت استاندار اردبیل و مسئولان در حوزه های دانشجویی و توسعه فضای آموزشی و امکانات، این وعده ها تحقق یابد.

وی تصریح کرد: نظام آموزشی ما امروز در دو محور اساسی رشته های تئوری و عملی مورد توجه قرار گرفته به طوری که در این فرایند علوم متکی به مهارت آموزی بیشتر مورد توجه قرار گرفته چرا که ما امروز به رشته هایی نیاز داریم که خروجی آموزش آنها منجر به تربیت نیروی شود که به سرعت وارد بازار کار شوند.

غاربی بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در کنار علم، به پنجه‌های کارآمد مهارتی و توان نیروی انسانی نیازمند هستیم که دانشگاه علمی کاربردی بیش از دو دهه است که در این راستا گام های جدی و عملی را برداشته است.

معاون دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل افزود: این دانشگاه از سال 82 فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده و توانسته تاثیرگذاری خوبی را در عرصه آموزش، اشتغال و مهارت آموزی افراد جوان و جویای کار انجام دهد.

غاربی توسعه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی را در یک دهه اخیر مفید به فایده برای کشور با محوریت کارآفرینی و آموزش و ایجاد فرصت های اشتغال دانست و تصریح کرد: از دانشگاه های تاثیرگذار انتظار این است که به شکل تقاضامحور و براساس نیاز کشور و با نیازسنجی بومی رشته هایی را فعال کنند تا بتوانند در بازار کار فرصت اشتغال فراهم بیاورند.

وی گفت: مرکز خبر اردبیل سومین مرکز آموزشی کشور است که دانشگاه علمی کاربردی اقدام به راه اندازی آن کرده تا بتواند در تربیت نیروهای ماهر و توانمند در این حوزه به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.

معاون دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با 20 مرکز آموزشی، 9 هزار و 200 دانشجو و 1 هزار و 500 مدرس در مراحل مختلف و رشته های گوناگون اقدام به جذب دانشجو کرده ودر 4 شهرستان اردبیل، خلخال، گرمی و پارس آباد فعالیت می کند.

غاربی با تاکید بر بها دادن به دروس عملی و توجه به کیفیت کار تخصصی در این حوزه خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در حوزه های مختلف برای دانشجویان ارائه خدمات می کند که از این بین پرداخت وام دانشجویی، ازدواج، ثبت نام برای اعزام حج عمره و پرداخت وام شهریه دانشجویی جزو دستور کارها و ضرورت ها به شمار می رود.

وی عصر حاضر را عصر رسانه ها و تهدید جنگ نرم دشمنان برشمرد و افزود: در خط مقدم این مبارزه خبرنگاران هستند که تلاششان بر این است تا تهدیدهای دشمنان را خنثی کرده و با توان بسیار بالا بتوانند این هجمه ها را خنثی کنند.

معاون دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت رسانه ها و اهمیت امر اطلاع رسانی بیان کرد: دانشکده خبر متعلق به یک مجموعه خاص نبوده بلکه در خدمت استان است تا بتواند نیروهای ماهر و متخصص تربییت و تحویل دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon