توسعه روابط ایران و ارمنستان عملی می‎‌شود

توسعه روابط ایران و ارمنستان عملی می‎‌شود

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر ارمنستان با تشکر از حسن ارتباط مسلمانان و مسیحیان در اصفهان گفت: روابط مستحکم مسلمانان و ارامنه در اصفهان الگویی از همزیستی مسالمت‌آمیز است و توسعه روابط ایران و ارمنستان عملی می‎‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان با حضور در فرودگاه شهید بهشتی، از هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان و هیئت همراه که متشکل از وزیر فرهنگ، وزیر انرژی، وزیر دارایی، وزیر ارامنه خارج از کشور و وزیر محیط زیست کشور ارمنستان است و به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت سیصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس کلیسای وانک به اصفهان سفر نموده، در بدو ورود استقبال کرد.

نخست وزیر ارمنستان در این دیدار ضمن سپاس از مردم ایران، اصفهان را مرکز تمدن ایران خواند و از برخورد و رفتار گرم استاندار اصفهان با ارامنه ساکن در اصفهان سپاسگذاری کرد.

هویک آبراهامیان با بیان اینکه در ایران از آثار تاریخی ارامنه، به خوبی مراقبت می‌شود، با اشاره به نصب تصاویر مربوط به کلیسای وانک در پاویون فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تشکر خود را از احترام ویژه ایرانیان به آثار تاریخی ارامنه  ابراز کرد.

نخست وزیر ارمنستان این مسئله را نشانگر الگوی روابط دوستانه میان دو کشور دانست و هدف از این سفر را استحکام بخشیدن بیشتر به این روابط بیان کرد.

وی به بیان گزارشی از دیدارهای روز گذشته خود با ریاست محترم جمهور و مقامات عالیرتبه ایران به استاندار اصفهان پرداخت و خاطرنشان کرد: کشور ارمنستان علاقه‌مند به توسعه بیشتر روابط و استحکام بخشیدن به مناسبات دو جانبه است و در این راستا نظرات و پیشنهادات مقامات ایران در تهران و استاندار اصفهان راه‌گشا است.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه در یک سال گذشته 86 هیات بلند پایه به اصفهان سفر کرده‌اند، اظهار کرد: در برنامه همه این هیئت‌ها، علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و میراثی اصفهان بازدید از کلیسای وانک گنجانده می‌شود.

رسول زرگرپور تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در کنار برادران ارمنی خود با مسالمت و همانند یک خانواده زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon