ایران در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری مسیر جدیدی ترسیم کرده است

ایران در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری مسیر جدیدی ترسیم کرده است

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تهییج و تحریک افراطیون جهت اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و نفرت از اسلام، نتیجه‌ای جز برای بانیان آن نخواهد داشت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری که در دانشگاه تهران برگزار شد، تصریح کرد: خشونت و افراطی‌گری خطری برای صلح، امنیت و رفاه همه انسان‌ها است و مبارزه با آن، همکاری همه کشورها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز باید جهانی بیندیشیم و جهانی عمل کنیم و از تفکر محلی و منطقه‌ای دست برداریم، گفت: امیدواریم در کشورهای مختلف جهان، شاهد همایش‌هایی باشیم که فرهنگ مقابله با افراط و خشونت را نهادینه می‌کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه فعالیت نخبگان باید در راستای صلح باشد نه برای جنگ و خشونت، افزود: باید امید به ترجیح گفت‌وگو بر ستیز و اعتدال بر افراط داشته باشیم.

امین‌زاده با اشاره به ریشه‌های افراطی‌گری و خشونت، تصریح کرد: تمام ادیان، انسان‌ها را به صلح و دوستی سفارش می‌کنند و آنچه که به افراط‌، خشونت و اختلاف بین مذاهب و قومیت‌ها دامن می‌زند، ابزارهای کهنه و ناکارآمد قدرت‌های سلطه‌گر است.

وی با طرح این سؤال که «آیا امنیت تجزیه‌پذیر است و اگر در بخشی از جهان شاهد کشتار کودکان، زنان و افراد غیرنظامی هستیم، آیا می‌توان در گوشه‌ای از جهان حرف از امنیت، رفاه، صلح و دوستی زد؟، خاطر نشان کرد: امنیت جهانی یک امر وابسته و پیوسته است. اگر جایی امنیت به خطر بیفتد، قطعاً ‌این امنیت در جای دیگر نیز به خطر می‌افتد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: تهییج و تحریک افراطیون جهت اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی و نفرت از اسلام، نتیجه‌ای جز برای بانیان آن نخواهد داشت.

امین‌زاده با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تعامل سازنده و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری یک مسیر جدیدی را ترسیم کرده، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه مدافع تنوع فرهنگی و احترام به حق تعیین سرنوشت ملت‌ها بوده و حق استقلال سیاسی ملت‌ها و کشورها را محترم شناخته است.

وی با اشاره به اینکه باید در گفتمان حضور و در مسائل منطقه و جهان مشارکت داشته باشیم، گفت: این حضور و گفتمان برای این است که در دین ما میانه‌روی و اعتدال جزو اصول بوده و در همه امور فردی و اجتماعی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) همگی را به میانه‌روی سفارش کرده‌اند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: آنچه که حضرت رسول(ص) به عنوان اسوه حسنه به ما آموخته، تبعیت از اعتدال و میانه‌روی است و امروز باید از گفتمان اعتدال بدون هیچ‌گونه افراط و تفریطی حمایت کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon