جشنواره تئاتر باید استاندارد سازی شود

جشنواره تئاتر باید استاندارد سازی شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر تنها نباید به جشنواره فجر ختم شود بلکه این هنر نمایشی که در زندگی مردم نقش دارد باید استاندارد سازی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناوه، حسین طاهری عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره منطقه چهار تئاترفجر کشور درگناوه با بیان اینکه جوانان نقش مهم و تاثیرگذاری در برپایی جشنوارهای هنرهای نمایشی دارند اظهار کرد: آوردگاه شناسایی استعدادهای نسل جدید در این جشنواره‌ها است که باید ازاین فرصت برای توسعه برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه لازم برای جذب گروه‌های علاقمند به هنر تئاتر افزود: تنها کسانی که جایزه می‌گیرند نباید مدنظر بگیریم بلکه مکلفیم  علاقمندان این هنرمورد توجه قرار گیرند و برای آنان زمینه لازم ایجاد کنیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه شهرستان گناوه میزبان خوبی برای برپایی جشنواره تئاتر در منطقه چهار کشور بود تصریح کرد: از میزبانی خوب و گرم هنرمندان و مسئولان استان بوشهر و گناوه در برپایی این جشنواره قدردانی می‌کنم.

طاهری با تاکید بر این نکته که هنرهای نمایشی باید پرفوغ باشد افزود: امیدواریم که در دوره کنونی با فعال کردن زیرساخت‌های این عرصه، اقتصاد تئاتر مقداری از شکل نفتی بیرون بیاید تا دوستان و تئاتر چراغ شان با نفت روشن نباشد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان مستعدی در این عرصه وجود دارد گفت: در کشور جوانان هنرمند خلاق و با استعدادی وجود دارد و وظیفه داریم که آنان را تقویت و بارور کنیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  با بیان اینکه ارتباط دولت با خانواده تئاتر نزدیک است خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای مانند دوره کنونی اخانواده تئاتر و هنرمندان و دولت این چنین به هم نزدیک نبوده‌اند.

طاهری با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های هنر نمایشی در کشور افزود: امیدواریم دولت با توجه به زیرساخت‌ هنرهای نمایشی این ارتباط‌ها بتواند برای شکوفاشدن هنرنمایش کشور در جهان شود.

وی با بیان اینکه برپایی این جشنواره‌ها فرصتی مغتنم برای معرفی هنرمندان تئاتر است بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بدون جشنواره فجر هم چراغ تئاتر دراستانها روشن و فعال نگه‌دارد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با تاکید بر استاندارد سازی جشنواره تئاتر تصریح کرد: جشنواره تئار تنها نباید به جشنواره فجر ختم شود بلکه این هنر نمایشی که در زندگی مردم نقش دارد باید استاندارد سازی شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon